منوی دسترسی

ویژگی های یک جاروبرقی یا جارو شارژی خوب چیست ؟

یکی از لوازم خانگی پرکاربرد برای نظافت هر منزل جاروبرقی و جارو شارژی است. این رو شما باید بدانید که یک جاروبرقی یا جارو شارژی خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد تا با آگاهی از این خصوصیات بتوانید بهترین انتخاب را براساس نیاز و میزان بودجه خود داشته باشید.

یکی از لوازم خانگی پرکاربرد برای نظافت هر منزل جاروبرقی و برای برخی از افراد استفاده از جارو شارژی است، امروزه این دو وسیله جزء اصلی ترین لوازم خانگی محسوب می شوند چرا که نظافت منزل بدون این دو وسیله، کاری سخت و زمان بر خواهد بود.
در هنگام خرید جارو برقی یا خرید جارو شارژی با مدل های زیاد از سوی برندهای مختلف رو به رو می شویم که قیمت جاروبرقی یا قیمت جارو شارژی در هر مدل تفاوت هایی دارد و برخی از مدل ها بسیار قیمت بالایی دارند، از این رو شما باید بدانید که یک جاروبرقی یا جارو شارژی خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد تا با آگاهی از این خصوصیات بتوانید بهترین انتخاب را براساس نیاز و میزان بودجه خود داشته باشید.
ما در این مقاله از فروشگاه سل شما را با مهم ترین خصوصیات و ویژگی های جاروبرقی و جارو شارژی آشنا خواهیم کرد تا در هنگام خرید این لوازم خانگی هیچ جای ابهام و سوالی در انتخاب مدل و برند نداشته باشید، پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب جاروبرقی خوب

اگر قصد خرید جاروبرقی دارید ابتدا مشخص کنید که چه نوع از جاروبرقی متناسب با نیاز شما است ، جاروبرقی ها در دو دسته اصلی جاروبرقی کیسه ای و جاروبرقی بدون کیسه قرار می گیرند و تفاوت این دو دسته در نوع مخزن آنهاست. در هنگام استفاده از جاروبرقی بدون کیسه شما دیگر نیازی به کیسه ندارید چرا که زباله ها داخل مخزن شیشه ای دستگاه جمع شوند. اما با توجه به تحقیقات انجام شده استفاده از جاروبرقی بدون کیسه برای افرادی که مشکلات تنفسی دارند مناسب نیست، چرا که در طولانی مدت موجب بروز انواع بیماری های تنفسی در فرد می شود به همین دلیل تعداد مدل های جاروبرقی مخزن دار در بسیاری از برندها کم است.
برخی از افراد در هنگام خرید جاروبرقی به میزان وات دستگاه بسیار اهمیت می دهند که در مدل های مختلف از ۵۰۰ وات شروع می‌شود تا ۳۰۰۰ وات نیز ادامه دارد، اما باید بدانید این عدد (میزان وات) آنطور که شما فکر می کنید تاثیر اصلی بر قدرت مکش ندارد در بسیاری از موارد پیش آمده است که دو جارو برقی با وات یکسان را مقایسه کرده ایم اما میزان قدرت مکش آنها با یکدیگر متفاوت است. پس در هنگام جاروبرقی بهتر است مواردی چون مدل و نوع برند سازنده را بیشتر مد نظر بگیریم.
عملکرد اصلی جاروبرقی به میزان قدرت مکش آن است. از طرقی قیمت جاروبرقی با میزان قدرت آن رابطه مستقیم دارد. توان مکش بر اساس AirWatt محاسبه می‌شود. عوامل مختلفی نظیر طراحی پارویی، اتصالات لوله‌ها و عایق‌بندی بدنه بر روی میزان قدرت مکش تاثیر دارند.
از دیگر فاکتورهای مهم در یک جاروبرقی مناسب، مجهز بودن به فیلتر هوا است. فیلتر هوا وظیفه تمیز کردن هوای خروجی را که از دستگاه به محیط بر می گردد را دارد. اگر یک جاروبرقی فاقد فیلتر هوا باشد بی شک سبب بروز آلرژی و بیماری های تنفسی در افراد می شود. از بهترین فیلترهای جاروبرقی می توان به فیلتر هپا اشاره کرد که در اکثر مدل های جاروبرقی بوش وجود دارد.
جنس لوله خرطومی جاروبرقی بسیار مهم است، چرا که بسیاری افراد در هنگام استفاده از جاروبرقی، جارو را روی زمین می کشند و در صورت نداشتن کیفیت، لوله پاره می شود. در انتخاب جاروبرقی مدل هایی را انتخاب نمایید که مجهز به لوله خروطومی از جنس کنف هستند چرا که پاره و شکسته نمی شوند.
نوع برند سازنده از دیگر موارد مهم در انتخاب جاروبرقی است. سعی کنید از برندهای نام آشنا و معتبر خرید کنید. هر چند قیمت جاروبرقی ال جی، قیمت جاروبرقی بوش، قیمت جاروبرقی سامسونگ، قیمت جاروبرقی آاگ، قیمت جاروبرقی فیلیپس کمی بالاتر باشد اما ارزش خرید را دارند. البته قیمت جاروبرقی پارس خزر از قیمت جاروبرقی اسنوا مناسب تر بوده و کیفیت خوبی هم دارند.

نکات مهم در انتخاب جارو شارژی خوب

جاروهای شارژی یا همان بدون سیم به دلیل قابلیت جابه‌جایی راحت، وزن و صدای بسیار کم بسیار مورد پسند افراد بوده و بسیاری افراد ترجیح می دهند به جای خرید جاروبرقی یک جارو شارژی تهیه نمایند.
جارو شارژی‌ها در دو دسته کلی جارو شارژی دستی و جارو شارژی عصایی قرار می گیرند اما بسیاری از مدل‌های جارو شارژی دسته بلند و یا عصایی به دو شکل دستی و عصایی قابل استفاده هم هستند در هنگام خرید جارو شارژی حتما مدلی متناسب با نیاز خود تهیه نمایید.
جارو شارژی های اولیه به دلیل داشتن قدرت مکش پایین، طول عمر کم باتری و همچنین مدت زمان شارژ باتری محبوبیت نداشتند اما امروزه همه چیز تغییر کرده است.
یک جاروشارژی خوب باید قابلیت شستشو و جداسازی، تخلیه و سرهم کردن آسانی را داشته باشد.
توان جارو شارژی تحت تاثیر ولتاژ باتری دستگاه و همین طور توان مصرفی دستگاه است.
 مورد دیگر مدت زمان نگهداری شارژ دستگاه می باشد، مدل های جارو شارژی باتری های 12 ولتی به زمان بسیار کمی حدود 15 دقیقه برای شارژ شدن  نیاز دارند.
از بهترین برندهای جاروشارژی می توان به جارو شارژی بوش، جارو شارژی فیلیپس، جارو شارژی بلک اند دکر و جارو شارژی پارس خزر اشاره کرد.

نظرات

Captcha