منوی دسترسی

اجاق گاز مبله یا اجاق گاز رومیزی، کدام برای شما مناسب تر است ؟

اجاق گاز مبله یا اجاق گاز رومیزی، کدام برای شما مناسب تر است ؟

یک اجاق گاز خوب باید متناسب با فضای آشپزخانه شما باشد و تمامی امکاناتی که شما از یک اجاق گاز انتظار دارید را داشته باشد. در ادامه به بررسی انواع اجاق گاز مبله و اجاق گاز صفحه ای (رومیزی) می پردازیم.

بسیاری از افراد در هنگام خرید اجاق گاز، با مدل های مختلف اجاق گاز رومیزی و اجاق گاز مبله در بازار رو به رو می شوند که هر کدام در طرح و اندازه های متعددی است و شاید ندانند کدام مدل اجاق گاز برایشان مناسب تر است. آشپزخانه در هر منزلی بسیار مهم است و از آنجا که خانم های خانه دار بیشترین وقت خود را صرف پختن غذا در آشپزخانه می کنند می توان گفت که اجاق گاز هم همانند یخچال فریزر، مایکروفر، لوازم آشپزخانه کوچک و ...  یکی از لوازم مهم در هر آشپزخانه ای محسوب می شود.
یک اجاق گاز خوب باید متناسب با فضای آشپزخانه شما باشد و تمامی امکاناتی که شما از یک اجاق گاز انتظار دارید را داشته باشد، از طرفی در هنگام خرید اجاق گاز باید قیمت اجاق گاز متناسب با توان مالی شما باشد، چرا که قیمت محصولات برندهای معتبر و خارجی بالاتر از قیمت محصولات داخلی است برای مثال قیمت اجاق گاز اسنوا نسبت به برندهای خارجی کم تر است اما کیفیت ساخت و امکاناتش چیزی از محصولات خارجی کم ندارد در ادامه شما را با مدل های مختلف اجاق گاز مبله و اجاق گاز رومیزی آشنا می کنیم.

اجاق گاز مبله

اجاق گاز مبله خود در دو دسته ی اجاق گاز مبله فر دار و بدون فر قرار می گیرد که مدل های مختلف با یکدیگر تفاوت هایی در بدنه ، تعداد شعله ، امکانات و ... دارند که بی تاثیر بر قیمت اجاق گاز مبله نیست. از معایب این نوع اجاق گازها می توان به سنگین بودن و اشغال فضای زیاد و تنوع مدل کمتر اشاره کرد اگر فضای آشپزخانه بزرگی دارید این مدل اجاق گازها برایتان مناسب می باشند . از بهترین قیمت اجاق گازهای مبله موجود در بازار می توان به قیمت اجاق گاز اسنوا ، قیمت اجاق گاز بوش ، قیمت اجاق گاز سینجر و ... اشاره کرد.  
1- ابعاد و اندازه : اجاق گازهای مبله در سه اندازه 50، 60 و 90 سانتیمتری طراحی و تولید می شوند و تعداد شعله های در اجاق گازهای مبله 60 سانتی متری 4 و در 90 سانتی متری پنج شعله می باشد.
2- جنس بدنه : پوشش جنس بدنه اجاق گاهای مبله در دو دسته لعاب و استیل قرار می گیرد، اجاق گازهای استیل طول عمر بیشتر داشته و نسبت به خش و خم مقاومت بالایی دارند، و اجاق گاز مبله با لعاب رویه به سهولت تمیز می شوند.
3- امکانت مختلف : اجاق گازهای مبله ای در بازار وجود دارند که مجهز به امکاناتی نظیر کانوکشن، گریل، جوجه گردان و ... هستند و اگر شما به پخت غذاهای فری و کیک علاقه مند هستید این مدل از اجاق گازها برای شما گزینه ای ایده آل است.

اجاق گاز رومیزی

نسل جدید اجاق گازها به اجاق گازهای رومیزی یا صفحه ای معروف هستند تنوع مدل در این اجاق گازها بالا بوده و برای محیط های آپارتمانی و آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب هستند که تفاوت هایی با یکدیگر دارند. از بهترین اجاق گازهای صفحه ای موجود در بازار می توان به اجاق گاز صفحه ای استیل البرز ، اجاق گاز صفحه ای اخوان ، اجاق گاز صفحه ای بیمکث  و ... اشاره کرد و قیمت اجاق گاز صفحه ای بوش را می توانید در فروشگاه اینترنتی سل مشاهده کنید.
1- منبع تغذیه : اجاق گاز صفحه ای در مدل های مختلف در دو نوع برقی و گازی طراحی و تولید می شوند .
2- نوع طراحی و تعداد شعله : این دسته از اجاق گازها در اشکال مختلف مستطیل، مربع، نیم دایره و ... در بازار موجود هستند، تعداد شعله در مدل های مختلف از یک شعله شروع و تا 6 شعله نیز ادامه دارد.
3- جنس صفحه : اجاق گاز صفحه ای در سه جنس صفحه استیل، سرامیک و یا شیشه تولید می شوند . مدل‌های استیل در مقایسه با انواع دیگر مقاوم ترند و خیالتان از مقاومت بالای مدل های شیشه ای در مقابل حرارت آسوده باشد.
مهم ترین دلایل برای انتخاب اجاق گاز صفحه ای و اجاق گاز رومیزی
• اجاق گازهای توکار شیک تر بوده و به فضای آشپزخانه جلوه ای مدرنیته می بخشند.
• قیمت اجاق گاز صفحه ای نسبت به قیمت اجاق گاز مبله کم تر است.
• اندازه اجاق گاز صفحه ای با توجه به اندازه آن در آشپزخانه برش داده می شود در این صورت در هنگام تغییر محل خانه با مشکل رو به رو خواهید شد.

نظرات

Captcha