شرایط و قوانین

ضمن تشکر از انتخاب فروشگاه اینترنتی سِل، از آنجا که استفاده از این سایت به هر شکل به معنای قبول شرایط مندرج در بخش قوانین سِل است، تقاضا می شود آن را به دقت مطالعه فرمایید.

 

تعاریف

در این بخش واژه هایی که در متن قوانین مورد استفاده قرار می گیرند، تعریف می شوند.

 

فروشگاه: فروشگاه اینترنتی سِل

سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی سِل به آدرس www.sell.ir

محتوای سایت: شامل متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت و وبلاگ می باشد.

کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت سِل شده باشد، کاربر تلقی می شود.

عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت درآمده باشد، عضو تلقی می شود.

مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید.

سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید.

استعلام: درخواست سفارش از طرف مشتری برای بررسی موجود بودن کالاهای سفارش داده شده و بررسی تغییر قیمت احتمالی.

ایجاب و قبول سفارش

مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه " یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد " ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق "داده پیام" منعقد می گردد.

 

ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است بطوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابراز شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قرارداد منعقد شده است، ملزم به پرداخت پول می باشد.

 

توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی آورد و وی می تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید.

 

با توجه به آنکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید، استعلام سفارش می باشد، پاسخ استعلام سفارش مشتری به منزله ایجاب و نهایی کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است.

 

ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش را برای استعلام ارسال نماید.

 

کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود از سایت خرید نمایند.

 

مراحل ثبت سفارش و خرید

 

ثبت سفارش و استعلام

 با توجه به طیف وسیع محصولات، سل نمی‌تواند قیمت و موجودی نهایی کالاها را به صورت قطعی و دقیق در هر لحظه اعلام نماید و در مواردی بسیار نادر و در صورت وجود نوسان‌‏هایی در بازار و یا اشتباه در قیمت‌‏گذاری و یا موجودیت یا عدم موجودیت کالا، اگر سفارشی قابل تحویل نباشد، کارشناسان در اسرع وقت این موضوع را به مشتری اطلاع داده و سفارش را لغو می نمایند لذا در صورت بروز هرگونه خطا در خصوص درج قیمت و یا ناموجود بودن کالاها ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای سل محفوظ است و مشتری با ورود به سایت سل می‌پذیرد که از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

مشتریان می توانند قبل از نهایی کردن فرآیند خرید و یا پرداخت وجه با کارشناسان فروش تماس حاصل نموده و قیمت و موجودیت کالای مورد نظر خود را دقیقا استعلام نمایند و کارشناسان موظفند در این خصوص پاسخگو بوده و توضیحات جامع تری را نیز ارائه نمایند.

پس از ثبت سفارش در سایت و دریافت کد پیگیری، سفارش شما در صف بررسی قرار می‏‌گیرد. سل همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد با وجود این، چنانچه موجودی محصولی در سل به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به ثبت سفارش و نهایی کردن فرآیند خرید، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای سل محفوظ است .

 

پاسخ استعلام و نهایی کردن سفارش

 بطور معمول حداکثر 2 ساعت پس از ثبت سفارش، پاسخ استعلام و مهلت زمانی برای تکمیل سفارش برای مشتریان ارسال می گردد. پس از آن مشتریان فرصت خواهند داشت تا ظرف مهلت مقرر سفارش خود را تکمیل و نهایی نمایند. چنانچه مشتریان در مهلت مشخص شده سفارش خود را نهایی نفرمایند، سفارش آنها ناتمام تلقی شده و دیگر امکان نهایی کردن آن را نخواهند داشت. در این موارد چنانچه مشتری تقاضای فعالسازی مجدد سفارش را داشته باشد و کماکان کالا در فروشگاه موجود باشد، مهلت تکمیل دوباره ای به مشتری داده خواهد شد.

 کاربران و مشتریان برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت نمی باشند. اما در صورت ثبت نام، علاوه بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به ورود اطلاعات نمی باشند، می توانید از مزایای آن از جمله آگاهی از فروش ها و تخفیفات ویژه بهره مند شوند. با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد فروشگاه، به فروشگاه اختیار می دهند تا جهت برقراری ارتباط مورد استفاده قرار گیرند.

 مشتریان در هنگام ثبت سفارش باید سعی کنند اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد سایت نمایند، در غیراینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد.

 

چنانچه مشتری پیش از پاسخ استعلام توسط فروشگاه ، اقدام به واریز وجه نماید در صورت عدم موجودی کالای فوق وجه واریزی به حساب مشتری مسترد می گردد.

 

خريد عمده :

مشتريانى كه تمايل به خريد بيش از يك دستگاه از يك نوع كالا را دارند بايستى پيش از ثبت سفارش با كارشناسان فروش تماس حاصل نموده و از موجوديت كالاى فوق به تعداد مورد نظر اطلاع حاصل نمايند .

بديهى است چنانچه فرآيند خريد پيش از استعلامِ موجوديت كالا توسط مشترى صورت گيرد ، فروشگاه در قبال تامين كالاى فوق هيچكونه مسئوليتى نداشته و در صورت واريز وجه توسط مشترى نيز ، مبلغ مازاد بر موجودى فروشگاه به حساب مشترى مسترد ميگردد.

 

 

روشهای پرداخت

به منظور تامین رفاه هر چه بیشتر مشتریان، فروشگاه کلیه راهها و روشهای ممکن پرداخت را برای مشتریان فراهم نموده است:

 

 پرداخت آنلاین (پرداخت از طریق درگاه بانکی)

 واریز به حساب بانکی

 کارت به کارت

 پرداخت در محل ویژه مشتریان ساکن شهر تهران (بصورت نقدی یا از طریق کارت بانکی). لازم به ذکر است که برای نهایی کردن سفارشات بالای ده میلیون ریال، مشتری بایستی به میزان بیست درصد از مبلغ فاکتور را پیش از ارسال کالا به حساب فروشگاه واریز نماید.

روشها، هزینه و مدت زمان ارسال

روشهای ارسال سفارش ها

 سفارشات در شهر تهران صرفا توسط ناوگان سِل ارسال می گردد و مشتریان می توانند از  روش ارسال فوری را انتخاب نمایند.

 در شهرهای مجاور شهر تهران، سفارش ها علاوه بر ناوگان سِل، توسط شرکت پست نیز ارسال می گردند.

 در سایر استان ها غیر از استان تهران، سفارش ها از دو طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و باربری ارسال می گردند.

مشتریان می توانند در مرحله درخواست استعلام، از بین روشهای ارسال ممکن، یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند. انتخاب هر روش به منزله آگاهی از قوانین و شرایط آن می باشد.

 

توجه: در مواردی که ارسال توسط شرکت پست یا باربری انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در حداقل بازه زمانی و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد. در این موارد فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد. در این موارد و به منظور احتیاط بیشتر، فروشگاه کالا را تا سقف ممکن بیمه می نماید (در صورتیکه شرکت مربوطه بیمه ارسال داشته باشد) تا نگرانی از بابت خسارت احتمالی برای مشتریان وجود نداشته باشد.

 

هزینه ارسال

هزینه ارسال برای روش های مختلف بصورت مکانیزه و بر اساس وزن کالا یا کالاها و شهر مقصد، محاسبه و به مشتری اطلاع داده می شود.

 

 

مدت زمان تحویل سفارش ها

سفارش های شهر تهران

 

توجه: سفارش های ارسالی شهر تهران به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوداث غیرمترقبه، در یک بازه زمانی 2 ساعته که با مشتریان هماهنگ خواهد شد، تحویل می گردند و مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته باشند، در غیراینصورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد آن بر عهده مشتری می باشد.

 

سفارش های ارسال شده توسط پست و باربری

 

سفارش هایی که قرار است از طریق پست یا باربری ارسال گردند، در صورتیکه قبل از ساعت 13 نهایی شده باشند، در همان روز تحویل پست یا باربری خواهند شد، اما چنانچه بعد از این ساعت نهایی شده باشند، در روز کاری بعد تحویل خواهند گردید.

 

شرکت پست و باربری نیز بسته به مقصد کالا، معمولاً 24 تا 48 ساعت بعد کالا را به مقصد خواهند رساند.

 لازم به ذکر است که زمانبندی ارسال کلاهایی که در جشنواره می باشند  در صورت نیاز به نصب توسط کارشناسان خدمات پس از فروش ، حداکثر 48 ساعت برای شهر تهران می باشد.

 

نکات مهم در هنگام تحویل سفارش

 مشتری موظف است هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.

توجه: در صورتیکه مشتری بدون تطبیق دادن سفارش با کالا، آن را از بسته بندی اولیه خارج نماید، حتی در صورت مغایرت امکان عودت وجود ندارد.

 

 مشتری موظف است در هنگام تحویل گرفتن سفارش، تمام کالاهای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرد.

تبصره: کالاهایی که در رسید تحویل آن قید شده است که نباید از بسته بندی خارج گردد (مانند: کولر گازی، تلویزیون، سینما خانگی و ...)، از این مورد مستثنی هستند. در این موارد مشتری صرفاً می بایست سلامت بسته بندی کالا را بررسی و آن را تحویل بگیرد. چنانچه بسته بندی دارای مشکل یا ایراد باشد و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.

 

توجه: در زمان ارسال کالا توسط شرکتهای پستی، مشتری موظف است در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دچار ایراد گردیده باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد. در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نمایید، هیچ اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا قابل قبول نخواهد بود و فروشگاه مسئولیتی در قبال مشکلات بعدی نخواهد داشت. لذا از آنجا که مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت وجود ندارد.

 

تعریف تحویل ظاهری: تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی گردد و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد، تحویل گرفته باشد.

 هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می شود، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت، بدین منظور به مشتریان توصیه می گردد قبل از امضاء نمودن رسید تحویل کالا، به دقت ظاهر کالا را بررسی نموده و در صورتیکه کوچکترین ایرادی داشت، از تحویل گرفتن سفارش خودداری و موضوع را بلافاصله به فروشگاه اطلاع نمایند.

در این موارد فروشگاه بلافاصله کالا را برای مشتری تعویض و در صورتیکه موجودی آن تمام شده باشد، به صلاحدید مشتری کالا را با مدل مشابه تعویض یا وجه مشتری را عودت می نماید. در این حالت مشتری هیچگونه هزینه مازادی پرداخت نخواهد کرد.

 

 طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آن آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.

 

 طبق قوانین فروشگاه، در سفارش هایی که پرداخت آنها در محل مشخص گردیده است، قبل از تحویل کالا، ابتدا لازمست که وجه فاکتور تسویه و سپس کالا تحویل گردد. پس از تسویه وجه فاکتور، مشتری در حضور نماینده فروشگاه فرصت خواهد داشت تا کالای خود را از نظر سلامت ظاهری بررسی و سپس آن را تحویل بگیرد.

 

 شرایط راه اندازی و استفاده از کالای خریداری شده

کالاهای خریداری شده از نظر امکان راه اندازی و استفاده به 2 دسته تقسیم می شوند:

 کالاهایی که صرفاً باید توسط شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش نصب و راه اندازی گردند.

در این موارد مشتری تحت هیچ شرایطی نباید کالا یا دستگاه را شخصاً راه اندازی و استفاده نماید، زیرا در اینصورت گارانتی کالا یا دستگاه باطل خواهد شد. در این موارد مشتری می بایست با خدمات پس از فروش تماس گرفته و تقاضای نصب نماید. ضمنا مشتری موظف است یک نسخه از برگ نصب کالای خریداری شده را به فروشگاه از طریق ایمیل یا فکس ارسال نماید .

 کالاهایی که توسط خود مشتری قابل راه اندازی و استفاده بوده و نیازی به تماس با خدمات پس از فروش برای نصب و راه اندازی ندارند.

 

خدمات پس از فروش سِل :

 

7 روز امکان بازگشت کالا

 

فروشگاه اینترنتی سل  با هدف رضایتمندی مشتریان  امکان استرداد کالا را برای 7 روز امکان پذیر نموده است.

شرایط  و مدت زمان تعویض یا مرجوع نمودن کالا:

کلیه کالاهایی که نیاز به تست دارند، تا 7 روز پس از تحویل، دارای فرصت تست می باشند و در شرایط زیر قابل بازگشت می باشند.

 

اگر کالای خریداری شده  دارای آسیب دیدگی فیزیکی  و یا ایراد ظاهری باشد:

 در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به سل بازگردانده شود. هزینه استرداد کالای فوق به عهده سل می باشد.

 آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش سل از طریق فکس، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود .

  می بایستی  کارتن و جعبه اصلی کالاها  نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به سل بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

 

 اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد:

  آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش سل اطلاع داده شود.

مشتریان ساکن تهران بایستی در زمان دریافت سفارش , کالای خود را به دقت مشاهده و تحویل بگیرند و در صورت وجود هر گونه مشکل از دریافت محصول خودداری نموده تا محصول مجددا تعویض و ارسال گردد.

هزینه استرداد کالای فوق به عهده سل می باشد.

 با توجه به بسته بندی استاندارد  همه مرسولات، بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و نقل و تحویل کالا به عهده شرکت حمل و نقل است و سل  در این خصوص هیچ گونه مسئولیتی ندارد.لیکن جهت رفاه حال مشتریان این امکان وجود دارد که مشتریان به درخواست و صلاحدید خود شرکت حمل و نقل مورد نظر خود را معرفی نموده تا سفارش از طریق شرکت فوق ارسال گردد همچنین می توانند نماینده ای را جهت دریافت کالا در محل شرکت مورد نظر معرفی نموده تا کالا به تایید نماینده رسیده و ارسال گردد.

 لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به سل بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

 کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است مسترد گردد.

 

  اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد:

 در صورت مغایرت ، باید موارد حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش سل از طریق فکس، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.

  اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد در غیر این صورت شامل این سرویس نمی باشد.

   عکس محصولات جهت اطلاع و نمایش و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، صرفا مشخصات فنی درج شده در وب سایت سل است.

 در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت استاندارد و بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.

 در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

 استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به سل بازگردانده شود.  برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. لذا از مشتریان خواهشمندیم تا قبل از حصول اطمینان از صحت سفارش خود ، جعبه و کارتن اصلی محصول را نگهداری نموده و از دور ریختن آن خودداری نمایند.

 

نحوه استرداد کالا:

 ابتدا می بایستی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش سل  تماس بگیرید و از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش سل جداً، خودداری کنید.

 برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏حالت اولیه بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند  ریموت، باطری، کابل ، دفترچه راهنما ، کارت گارانتی و سایر قطعات بسته بندی به همراه  کالای اصلی ارسال شود.استردادکالا بایستی توسط پست پیشتاز صورت گیرد.

 برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

  فاکتورخرید به همراه کالا ارسال شود . درصورت ارسال با پست پیشتاز، رسید پستی را نیز به فاکتور ضمیمه کنید.

 مشتریان ساکن تهران برای هماهنگی استرداد کالا با سل تماس حاصل فرمایند.

مشتریان محترم شهرستان برای استرداد کالا از پست پیشتاز استفاده نمایند.هزینه پست پیشتاز تنها با  ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه‌های شرکت پست و طبق قوانین و دستورالعمل‌های شرکت، پس از تایید خدمات پس از فروش سل  به حساب مشتری واریز می‌گردد.

از نوشتن آدرس و هر گونه توضیحات روی جعبه یا کارتن اصلی کالا، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم ، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته، آن را ارسال کنید.

 

 شرایط باز پرداخت:

 اگر مشکل ایجاد شده به دلیل استفاده نادرست مشتریان  باشد، استفاده از سرویس 7 روز بازگشت  مقدور نمی باشد. لذا مشتریان توجه داشته باشند پس از دریافت کالا باید همانگونه که در دفترچه راهنمای محصول ذکر شده است از آن استفاده و نگهداری کنند.اگر مشکل ایجاد شده از شرکت های تولید کننده محصول باشد به انتخاب شما کالای سالم ارسال خواهد شد و یا مبلغ آن به حساب شما طی 72 ساعت عودت می شود.

 

روند رسیدگی نسبت به درخواست مشتری:

کارشناسان خدمات پس از فروش سل موارد اعلام شده توسط  مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. چنانچه  ایراد، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان سل  تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین نماید. تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. چنانچه در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد، بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری ارسال میگردد و یا وجه کالای مرجوعی  به حساب مشتری واریز می‌ گردد. بدیهی است که در صورت انتخاب  کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ مندرج در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و سل در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا مندرج در فاکتور را می‌پذیرد.

 

 پس از دریافت و پذیرش کالا توسط سل ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی و تایید کارشناسان خدمات پس از فروش که به طور میانگین 72 ساعت کاری زمان می برد محصول جدید ارسال و یا وجه مسترد میگردد.

 

اصلاح قیمت

 

به منظور حفظ حقوق مشتریان ، فروشگاه اینترنتی سل سعی نموده تا کالا های خود را با بالا ترین کیفیت و نازلترین قیمت به دست مصرف کننده برساند.

و اما اگر پس از خرید از فروشگاه سل نسبت به قیمت کالا اعتراض داشتید و یا متوجه شدید در فروشگاه دیگری همین کالا با همین کیفیت و مشخصات به قیمتی ارزانتر بفروش می رسد می توانید حداکثر ظرف مدت 24 ساعت درخواست استفاده از گزینه اصلاح قیمت  را انتخاب کنید و در صورت تایید، اختلاف قیمت به شما عودت داده می شود.

 

 

شرایط درخواست اصلاح قیمت

 

1ـ کالاهایی که قیمت آنها با هم مقایسه شده است باید از نظر ویژگی های فنی، رنگ، امکانات، قابلیت و مدت زمان گارانتی و .... یکسان باشند.

 

2ـ از آنجایی که همه کالا های موجود در سل اصل هستند، لذا درخواست کالا های  غیر اصل رد خواهد شد.

 

3ـ کالاهای مورد مقایسه باید گارانتی و خدمات پس از فروش یکسان داشته باشند زیرا نوع و کیفیت خدمات گارانتی بر قیمت اثر می گذارد .

 

4ـ سل ، تمامی لوازم و متعلقات کالا را که از طرف شرکت سازنده ارائه می شود به مشتری تحویل می دهد لذا در صورت مقایسه کالاها باید کالای دیگر نیز همین لوازم و قطعات و متعلقات را بطور کامل داشته باشد.

 

5ـ تاریخ تولید و انقضاء کالاها برای اجناس دارای تاریخ انقضاء باید یکسان باشد.

 

6ـ فروشگاه و یا وب سایتی که ادعا می کند قیمت او از فروشگاه سل کمتر است باید دارای نماد الکترونیک از وزارت صنعت معدن و تجارت باشد.

 

7ـ کالا باید در زمان ارائه درخواست و خرید از سل ، در سایت و یا فروشگاه مورد نظر برای فروش موجود و قابل خرید باشد.

 

8ـ فاکتور فروشگاه مورد مقایسه باید رسمی و دارای کد اقتصادی و احتساب 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده باشد.

 

9ـ آنچه که برای ما مهم است مبلغ نهایی پرداخت می باشد. لذا در حین مقایسه مبالغ نهایی شامل هزینه حمل و نقل و مالیات بر ارزش افزوده را هم مدنظر قرار دهید.

 

10- برای درخواست اصلاح قیمت بایستی از فروشگاه مورد نظر پیش فاکتور رسمی و معتبر با اعتبار حداقل 3 روز تهیه و به واحد پشتیبانی سل ارسال نمایید.

 

11- چنانچه کالای فوق تحت عنوان پروموشن یا جشنواره و یا فروش ویژه در سایت مذکور ارائه می گردد ملاک مقایسه نبوده و بایستی در این قبیل موارد جهت استفاده از این سرویس  ، حداقل به 3 فروشگاه مرجع و معتبر دیگر با نماد اعتماد الکترونیکی اشاره نمایید.

 

درصورت رعایت موارد ذکر شده  و موجود بودن کالای فوق  در فروشگاه مذکور مبلغ مابه التفاوت ظرف 24 ساعت به حساب شما واریز می گردد.

 

امکان بحث و تبادل نظر در سایت

 در سایت امکان بحث و تبادل نظر با سایر کاربران، ثبت نظرات، پیشنهادات و سؤالات فراهم شده است. در این زمینه کاربران موظف هستند از درج هرگونه مطالب مغایر با اصول قانونی و اخلاقی، افترا آمیز، تهدید کننده حریم خصوصی افراد یا حقوق مالکیت معنوی و هرگونه مطالب ناشایست دیگر جداً خودداری نمایند، در غیراینصورت کلیه مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده ایشان می باشد.

 فروشگاه در نشر یا عدم نشر نظرات کاربران دارای اختیار کامل می باشد.

 در صورتیکه کاربری نسبت به رعایت و ضوابط فروشگاه در درج نظرات توجه کافی نداشته باشد، فروشگاه مجاز است از دسترسی مجدد کاربر به سایت جلوگیری به عمل آورده و در صورت لزوم وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

محتوای سایت

 فروشگاه حداکثر تلاش خود را برای درج اطلاعات صحیح (از جمله قیمت، اطلاعات فنی، عکس کالاها و مقالات) به کار می گیرد، با این حال درست بودن تمامی مطالب و بدون نقص بودن محتوای اطلاعات خود را تضمین نمی نماید.

 فروشگاه در راستای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به کاربران سایت، نسبت به تهیه محتوای لازم اقدام نموده است. این اطلاعات توسط گروه تخصصی سایت و از منابع معتبر و با دقت در اعتبار آنها تهیه شده و به صورت مستمر از جهت درست و به روز بودن بازبینی می گردند. با این حال سِل هیچ گونه مسئولیتی را در قبال محتوای این مطالب، اشکالات غیرعمدی و ایرادات نگارشی آن نپذیرفته و تضمین نمی‏‌کند که توصیفات و توضیحات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد. 

 فروشگاه خود را مجاز می داند در هر زمان نسبت به تغییر محتوا و اطلاعات سایت و محصولات اقدام نماید.

 درصورتیکه کاربران محتوایی برای سایت ارسال نمایند، فروشگاه این حق را خواهد داشت تا نسبت به استفاده، تغییر، تصحیح و انتشار یا عدم انتشار آن تصمیم گیری و اقدام نماید. با این حال مسئولیت صحت و درستی مطالب تماماٌ به عهده فرستنده می باشد.

تبلیغات در فروشگاه

فروشگاه محتوای سایت هایی که قصد تبلیغات در سایت را دارند از نظر مغایرت با اصول و قوانین کشور مورد بررسی قرار می دهد اما صحت و سقم محتوا و خدمات آنها را مورد بررسی قرار نمی دهد و لذا هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوا و خدمات ارائه شده در این سایت ها ندارد.

 

مسئولیت ها و تعهدات کاربران و مشتریان برای استفاده از سایت

 هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.

 کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می گیرد بر عهده آنان است.

 فروشگاه در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.

حق مالکیت مادی و معنوی

کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

 

اختیارات فروشگاه

 فروشگاه همواره خود را مجاز و مختار می داند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر خدمات و نحوه ارائه آن، تغییر محتوا و اطلاعات سایت، تغییر در سیاست ها، حقوق و قوانین اقدام نماید.

 فروشگاه در هر زمانی اختیار را دارد که بنا به مصالح خود، ارائه سرویس به مشتریان و برقراری ارتباط با آنان را متوقف و نسبت به تغییر یا حذف کلیه مطالب یا خدمات خویش اقدام نماید.

سایت سِل به جز آدرس www.sell.ir هیچ گونه مرجع رسمی دیگری ندارد. درصورتیکه سایت بخواهد از طرق دیگری با مشتریان خود ارتباط برقرار نماید، حتماً آن را به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد کرد لذا در مقابل زیان های ناشی از تماس مشتریان با هرگونه راه ارتباطی غیرمجاز که از نام سِل استفاده نموده باشند، پاسخگو نخواهد بود.

 

خرید اقساطی

ویژگی ها و شرایط دریافت تاییدیه خرید اقساطی کالا از طریق فروشگاه:

 

• عدم وجود محدودیت در سقف وام

• پیش پرداخت حداقل 25 درصد از مبلغ فاکتور

• سقف اقساط تا 12 ماه

• اعلام میزان وام دریافتی 24 ساعت کاری

• الزامی است برای بررسی مدارک شما و اعطای وام شماره حساب حقوق یا پس انداز را پر نمایید (حساب با گردش مالی بالا بهتر است)

• اطلاعات فردی که در فروشگاه ثبت نام می نماید باید اطلاعات صاحب دسته چک باشد

• تمامی فیلدهای موجود در سایت فروشگاه باید به درستی و دقیق و کامل پر شود و در انتها با نوشتن کد امنیت بر روی گزینه ثبت اطلاعات کلیک می نمایید.

• برای تسریع در فرایند خرید لطفا برای ثبت درخواست در فروشگاه از شماره موبایل عضویت در سایت سل استفاده کنید.

• فروشگاه سل جهت سهولت در خرید برای شما اقدام به برقراری فروش اقساطی نموده است، از اینرو فروشگاه فرآیند استعلام حساب را انجام می دهد و امکان دارد نتیجه استعلام به هر دلیلی توسط شرکت سرمایه گذار مردود اعلام شود.

 

 

شرایط اخذ وام از فروشگاه

1- نداشتن چک برگشتی و اقساط معوقه (افراد متاهل، زوجین اعتبار سنجی میشوند)

2- دارای شغل و سابقه کاری قابل قبول

3- داشتن گردش مالی و معدل حساب قابل قبول

4- داشتن حساب بانکی با قدمت مناسب و بالا

5- مدارک احراز محل سکونت 

6- برای خرید با سفته، معرفی ضامن معتبر

ثبت سفارش و یا ثبت نام خرید اقساطی و ارسال مدارک ، مبنی بر تایید و قبول درخواست مشتری نمی باشد و قبولی درخواست صرفا منوط به تاییدیه اعتبارسنجی می باشد. در صورت تایید مدارک و قبولی درخواست، کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت.

لازم به توضیح است که مشتری به صلاحدید خود و با آگاهی و رضایت کامل، مدارک درخواستی را برای فروشگاه ارسال می نماید تا مورد اعتبارسنجی قرار بگیرد و در صورت عدم تمایل به ارسال مدارک، مشتری می تواند هیچ اطلاعات و مدارکی را ارائه ننموده و از ادامه روند خرید اقساطی صرفنظر کرده و انصراف نماید.

ثبت هر گونه سفارش نقدی و یا اقساطی به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش نقدی و یا اقساطی، این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش و یا درخواست خود را برای استعلام ارسال نماید.

موارد خاص

با توجه به اینکه قوانین فوق، قوانین کلی فروشگاه بوده و ممکن است در موارد خاص مشمول برخی کالاها نگردد، توضیحات درج شده در فاکتور و رسید تحویل کالا، که به امضاء مشتری می رسد، در این موارد ملاک عمل خواهد بود.

محتویات این صفحه در هر زمانی قابل تغییر است و این حق برای "سل" محفوظ بوده که بدون اطلاع و هماهنگی قبلی، اقدام به، به روزرسانی و یا تغییر در محتوای این صفحه کند. کاربران موظف هستند که به صورت دوره ای به این صفحه مراجعه کرده تا از تغییرات احتمالی در قوانین آگاه شوند.

بدلیل نوسان قیمت ها پیش از نهایی کردن خرید و یا واریز وجه با کارشناسان 02133553000 - 02133555091 - 09121308671 تماس فرمایید.