منوی دسترسی

آیا میزان محبوبیت سامسونگ بعد از شکست گلکسی نوت 7 تغییر کرده است؟

سامسونگ راه سختی را برای جلب اعتماد کاربران پیش رو دارد.

 

سامسونگ سالهاست که در جمع برترین فروشندگان موبایل در سراسر دنیا قرار دارد. در زمان پادشاهی نوکیا بر بازار گوشی‌های همراه و داشتن سهم شصت درصد کل بازار توسط این کمپانی، سامسونگ در رده دوم میزان فروش قرار داشت و اکنون نیز با گذر زمان، محو شدن اسم نوکیا از ذهن کاربران و ویترین مغازه‌ها و روی کار آمدن مفهوم گوشی هوشمند، با در دست داشتن بیست و یک درصد سهم کل بازار، در رده اول میزان فروش ایستاده است. همان‌طور که مشخص است، این کمپانی برای دست یافتن به این رده تلاش بسیاری زیادی کرده است، اما مثل همیشه ساختن هر چیزی، بسیار زمان‌بر بوده و خراب کردن آن، بسیار سریع اتفاق می‌افتد. گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) تصمیم داشت تا در پیشرفت بیش از پیش سامسونگ دخیل باشد، اما دقیقا تبدیل به نقطه تخریب چهره این برند شد. به راستی چه بر سر محبوبیت سامسونگ بعد از شکست گلکسی نوت 7 آمده است؟
 

محبوبیت سامسونگ بعد از شکست گلکسی نوت7

محبوبیت سامسونگ بعد از شکست گلکسی نوت 7 در ابتدا دست‌خوش تغییرات اساسی شد و شرکت با اعلام عدم موفقیت‌آمیز بودن شماره 7 سری نوت و جمع‌آوری آن از بازارهای جهانی، ارزش و اعتبار برند خود را در خطر دید. اما به نظر می‌رسد سامسونگ بیش از حد در این باره حساس شده و کاربران بیش از آن چه فکرش را می‌کنید، فراموش‌کار هستند.
یک نظر‌سنجی رسمی صورت گرفته توسط خبرگزاری رویترز (Reuters) در ایالات متحده آمریکا، نشان می‌دهد محبوبیت سامسونگ بعد از شکست گلکسی نوت 7 آن‌چنان تحت تاثیر قرار نگرفته و کاربران هنوز مایل به خرید گوشی‌های هوشمند این کمپانی هستند. در نظر داشته باشید کاربران آمریکایی جزو معدود کسانی هستند که ضرر و زیان زیادی از سوی Galaxy Note 7 متحمل شدند.
این نظر‌سنجی برای ارزیابی محبوبیت سامسونگ بعد از شکست گلکسی نوت 7 ، در تمامی 50 ایالت این کشور صورت گرفت و حدود دو هزار و پانصد نفر از کاربران گوشی‌های هوشمند سامسونگ و سه هزار و دویست نفر از کاربران آیفون را درگیر خود کرد. در نتیجه این نظر سنجی مشخص شد به همان میزانی که کاربران آیفون به برند مورد استفاده کنونی خود وفادار هستند، کاربران گوشی‌های سامسونگ نیز در مورد برند محبوبشان شکی به دل راه نمی‌دهند.


 

 

همچنین ارزیابی میزان محبوبیت سامسونگ بعد از شکست گلکسی نوت 7 نشان داد، کاربران آگاه از مشکل این گوشی، درست به اندازه کاربران بی‌خبر از این اتفاق مهم در دنیای تکنولوژی به خرید یک محصول دیگر سامسونگ علاقه نشان می‌دهند؛ به این معنی که اطلاع از توقف خط تولید شماره 7 سری نوت تاثیری در انتخاب آن‌ها نداشته است.
نکته بسیار مهم به دست آمده با بررسی میزان محبوبیت سامسونگ بعد از شکست گلکسی نوت 7 این است که با وجود عقیده تمامی کارشناسان به فروش باور‌نکردنی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس (iPhone 7 & iPhone 7 Plus) بعد از عقب نشینی ناگهانی سامسونگ از بازار، این کمپانی‌های چینی بودند که نهایت استفاده را از این فرصت به نفع خود بردند.

 


 بیست و هفت درصد کاربران آگاه از فراخوان سراسری گلکسی نوت 7، یک مدل تحت برند سامسونگ دیگر را به عنوان خرید بعدی خود (در صورت داشتن تصمیم برای خرید) عنوان کردند. بیست و پنج درصد افراد ناآگاه از ظهور یک بمب ساعتی در بازار گوشی‌های هوشمند نیز سامسونگ را به عنوان برند مد نظر برای انتخاب گوشی بعدی خود تعیین کردند. به نظر می‌رسد محبوبیت سامسونگ بعد از شکست گلکسی نوت 7 هیچ‌گونه تغییری حداقل در آمریکا نکرده است، چرا که در مقایسه با نود و دو درصد از کاربران آیفون که برند اپل را به عنوان خرید بعدی خود انتخاب کرده بودند، درصد مشابه برای کاربران کنونی سامسونگ با یک درصد اختلاف، نود و یک درصد به دست آمد.
فاغ از این نظر‌سنجی برای بررسی میزان محبوبیت سامسونگ بعد از شکست گلکسی نوت 7 ، باید به این نکته اشاره کرد که درصد بالایی از کاربران شماره‌ی 7 سری نوت، بعد از آگاهی از فراخوان سراسری، گلکسی اس 7 و یا گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 & Galaxy S7 edge) را به عنوان گوشی جایگزین برای خود انتخاب کردند که خود نشان از تغییر نکردن میزان محبوبیت سامسونگ بعد از شکست گلکسی نوت 7 دارد. یعنی سامسونگ قرار است به پیش‌تازی خود در بازار گوشی‌های هوشمند بدون وجود رقیب جدی (از نظر میزان فروش) ادامه دهد.

 

www.sell.ir


 

نظرات

Captcha