منوی دسترسی

با شرکت سامسونگ بیشتر آشنا شویم

شرکت سامسونگ، (به کره‌ای: 삼성그룹) یک شرکت خوشه‌ای کره‌ای و چندملیتی می‌باشد، که از تعداد زیادی شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی تشکیل شده‌است. این شرکت‌ها در صنایع مختلف فعالیت می‌کنند.

 

 


درباره سامسونگ

 


Samsung Group یک شرکت چند ملیتی و بین المللی است که تاسیس آن به سال ۱۹۳۸ در کره جنوبی بر می گردد. سامسونگ گروپ دارای خوشه های صنعتی مختلفی است که محصولات متنوعی را در شاخه های زیر تولید می کنند:
•    پوشاک
•    مواد شیمیایی
•    محصولات الکترونیکی مصرفی
•    قطعات الکترونیکی
•    تجهیزات پزشکی
•    نیمه رساناها
•    کشتی
•    تجهیزات مخابراتی
سامسونگ گروپ همچنین خدمات مختلفی را نیز در سطح دنیا ارائه می کند:
•    تبلیغات
•    ساختمان سازی
•    سرگرمی
•    خدمات مالی
•    خدمات مرتبط با تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات
•    خدمات دارویی
•    خدمات خرده فروشی
مقر اصلی سامسونگ که در سئول تاسیس شد، اکنون در شهر سامسونگ واقع شده. موسس اولیه آن آقای لی بیونگ-چول است.

 


تاریخچه مختصر


سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول به عنوان یک شرکت تجاری تاسیس شد. در طول سه دهه ای که در ادامه آمد، این گروه تجاری به بخش های مختلفی از جمله فرآوری غذا، پارچه، خدمات بیمه و خرده فروشی تقسیم شد. در اواخر دهه ۱۹۶۰ سامسونگ وارد صنایع الکترونیک و ساختمان سازی و کشتی سازی شد و این فعالیت های جدید زمینه رشد خیره کننده اش را فراهم آورد.
به دنبال مرگ آقای چول در سال ۱۹۸۷ سامسونگ به ۴ کسب و کار مجزا تقسیم شد: گروه سامسونگ، گروه Shinsegae، گروه CJ، گروه Hansol. از دهه ۱۹۹۰ به این طرف سامسونگ فعالیت های خود را به چهار گوشه دنیا گسترش داده و به خصوص تولیداتش در زمینه تلفن های همراه و نیمه رسانا ها به منبع عمده درآمد آن تبدیل شده. از بزرگترین زیر شاخه های سامسونگ گروپ، می توان به سامسونگ الکترونیکس اشاره کرد که پردرآمدترین شرکت تکنولوژی دنیا و از نظر سود در بین ۴ شرکت برتر است.


سامسونگ گروپ تاثیر غیر قابل انکاری بر رشد و توسعه اقتصاد، سیاست، فرهنگ و رسانه های کره جنوبی گذاشته و شرکت های تابعه آن حدود یک پنجم کل صادرات کره جنوبی را رقم می زنند. درآمد سامسونگ در حدود ۱۷٪ از تولید ناخالص داخلی کره جنوبی که بیش از ۱۰۸۲ میلیارد دلار است را تشکیل داده. درآمد سامسونگ گروپ در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲۶۵ میلیارد دلار بود و سود آن در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۰ میلیارد دلار. این شرکت با دارایی ۵۹۰ میلیارد دلار (۲۵۶ میلیارد دلار نقد)، بیش از ۴۲۷ هزار کارمند در سرتاسر دنیا دارد.
زیرشاخه های سامسونگ عبارت هستند از:
•    Samsung Electronics
•    Samsung Life Insurance
•    Samsung Fire & Marine Insurance
•    Samsung Heavy Industries
•    Samsung C&T
•    Samsung SDS
•    Samsung Techwin

سامسونگ الکترونیکس


سال های اولیه (۱۹۶۹ تا ۱۹۸۷). در ابتدا محصولات الکترونیکی سامسونگ عبارت بودند از تلویزیون، ماشین حساب، یخچال، تهویه مطبوع، و ماشین های شوینده. سپس سامسونگ گروپ در سال ۱۹۷۰ با شراکت NEC، شاخه Samsung-NEC را برای تولید وسایل خانگی و صوتی و تصویری تاسیس کرد که در سال ۱۹۷۴ کار آن به تولید نیمه رساناها گسترش یافت.
تا ۱۹۸۱ صنایع الکتریکی سامسونگ ۱۰ میلیون تلویزیون سیاه-و-سفید تولید کرده بود. در فوریه ۱۹۸۳ موسس سامسونگ آقای لی بیونگ-چول اعلام کرد که سامسونگ شروع به تولید DRAM خواهد کرد. در سال ۱۹۸۸ صنایع الکتریکی سامسونگ با بخش های نیمه رسانا و ارتباطات تلفیق شدند تا سامسونگ الکتریک شکل بگیرد.
مشکلات تولید (۱۹۸۸ تا ۱۹۹۵). سامسونگ الکترونیکس در سال ۱۹۸۸ اولین تلفن همراه خود را در بازار عرضه کرد. در دهه ۱۹۹۰ موتورولا ۶۰ درصد بازار آن کشور را در اختیار داشت و سامسونگ فقط ۱۰ درصد را. در آن سال ها سامسونگ با مشکل کیفیت و رده پایین بودن محصولات روبرو بود و در میانه دهه ۹۰ حتی بحث خروج از این بازار، در داخل شرکت طرح شد.
تولید قطعات (۱۹۵۵ تا ۲۰۰۸). لی کان-هی فرزند و جانشین آقای چول، تصمیم به تغییر استراتژی سامسونگ گرفت. شرکت با کنار گذاشتن تولید محصولات کم-فروش و ضعیف، رو به تولید و دیزاین قطعات و سرمایه گذاری در ساخت تکنولوژی های جدید برای شرکت های دیگر آورد. علاوه بر این، سامسونگ با تعیین یک هدف ۱۰ ساله، تصمیم گرفت گذشته خود به عنوان “برندی ارزان” را کنار بگذارد و سونی را به عنوان برترین تولیدکننده محصولات الکترونیکی مصرفی کنار بزند.


تصمیم بر شناخت روش ساخت محصولات و جلودار شدن در تکنولوژی های مهم طی سال های بعد به اجرا در آمد. دور شدن سامسونگ ار بازارهای مصرفی، با پشتیبانی مالی از رویدادهای ورزشی بزرگ همراه شد تا به این شکل برند از یادها نرود. به عنوان یک تجارت خانوادگی در کره جنوبی، سامسونگ گروپ از ثروت انباشته خود برای سرمایه گذاری و توسعه تکنولوژی های جدید استفاده کرد، و نه برای ساخت محصولاتی که اثر محسوسی بر درآمدهای شرکت نداشتند.
به عنوان مثال، سامسونگ اولین DRAM با ظرفیت ۶۴ مگابایت، اولین DRAM با ظرفیت ۲۵۶ مگابایت، اولین DRAM با ظرفیت ۱ گیگابایت را در سال های ۹۲ و ۹۴ و ۹۶ به دنیا معرفی کرد. در سال ۲۰۰۴ سامسونگ اولین حافظه ۸ گیگابایتی از نوع NAND را ساخت و در سال ۲۰۰۵ قرارداد تامین آن برای اپل را بست و تا همین سال ۲۰۱۴ همچنان از تامین کنندگان اصلی قطعات مورد نیاز اپل است.
محصولات مصرفی (۲۰۰۸ تا امروز). سامسونگ برای ۴ سال پیاپی، از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ سود خالصی بالاتر از ۵٪ را ثبت کرد، آن هم در دورانی که ۱۶ شرکت از بین ۳۰ شرکت کره جنوبی به خاطر بحران های بی سابقه به تعطیلی کشیده شدند. در سال ۲۰۰۵ بود که سامسونگ الکترونیکس برای اولین بار از رقیب خود سونی پیشی گرفت و شرکت شماره ۲۰ در بین برندهای محبوب دنیا شد. در سال ۲۰۰۷ سامسونگ تبدیل به دومین شرکت بزرگ سازنده تلفن های همراه در دنیا شد و برای اولین بار از موتورولا جلو زد. در سال ۲۰۰۹ سامسونگ به درآمد کلی ۱۱۷.۴ میلیارد دلار رسید و از نظر میزان فروش، بالاتر از HP در صدر بزرگترین شرکت های تکنولوژی دنیا نشست.
با وجود رشد قوی، سامسونگ و رییس هیئت مدیره اش آقای لی کان-هی، به خاطر عدم اعتماد به ثبات درآمدی و توجه ویژه به بحران های آینده، شهرت زیادی کسب کردند. آقای کان-هی که بعد از یک بازنشستگی موقت به سامسونگ برگشت، در جایی گفت: “آینده سامسونگ الکترونیکس تضمین شده نیست زیرا محصولات پرچمدار ما تا ۱۰ سال دیگر منسوخ خواهند شد” و از این رو شرکت را به نوآوری و اختراع محصولات جدید ترغیب کرد.
سامسونگ به خاطر استراتژی مدیریتی اش که از آغاز هزاره دوم میلادی در پیش گرفته شد، و نیز توجه ویژه به نوآوری به عنوان بخشی از هسته استراتژی های مدیریتی اش شناخته شده و طبق سند چشم انداز شرکت، قرار است تا سال ۲۰۲۰ به درآمد سالانه ۴۰۰ میلیارد دلار دست یابد. سامسونگ که بیش از ۲۴ مرکز تحقیق و توسعه در سرتاسر دنیا دارد، به دنبال پیشتازی در حوزه های تولید چیپ حافظه و همچنین تلویزیون و موبایل است.
فروش کسب و کار تولید هارد دیسک به شرکت SEAGATE در سال ۲۰۱۱ به مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار (۹.۶ درصد سهام سیگیت و بقیه نقد) بخشی از استراتژی تمرکز شرکت است. در فصل اول ۲۰۱۲ سامسونگ با جلو زدن از نوکیا تبدیل به بزرگترین فروشنده تلفن های همراه در دنیا شد و البته در کنار آن، تبدیل به بزرگ ترین فروشنده تلفن های هوشمند با دو برند گلکسی اس و گلکسی نوت. سامسونگ با تولید تلفن های هوشمند و تبلت های متنوع با قیمت های مختلف، سعی در جلب انواع سلیقه ها در گوشه و کنار دنیا دارد و به بازارهای مهمی مانند ایالات متحده و چین نیز نگاه ویژه دارد.


محصولات


صفحات نمایش LCD وLED

سامسونگ از سال ۲۰۰۴ تبدیل به بزرگترین تولید کننده صفحات OLED شد، آن موقع سهمی ۴۰ درصدی از بازار جهانی داشت و تا سال ۲۰۱۰ سهمش در بازار AMOLED ها به ۹۸ درصد رسید. سامسونگ در حال حاضر از برند Super AMOLED در تلفن های هوشمند پرچمدار خود استفاده می کند. این شرکت که در تولید مانیتورها و تلویزیون های LCD و LED نیز سابقه ای طولانی دارد در جریان CES 2013 (ژانویه ۲۰۱۳) اولین تلویزیون OLED خمیده دنیا را معرفی کرد.


تلفن های هوشمند


سامسونگ با دو برند Galaxy S و Galaxy Note خود را در کنار iPhone اپل به خوبی جا انداخته و هر سال میلیون ها محصول اندرویدی را به فروش می رساند. بازاریابی بسیار قوی در سرتاسر دنیا، استفاده از رابط کاربری اختصاصی با امکانات بیشتر نسبت به اندروید گوگل، استفاده از نمایشگرهای با کیفیت Super AMOLED، استفاده از چیپ های پردازشی قدرتمند، و همکاری نزدیک با شرکت های مخابراتی دنیا، دلایل اصلی رسیدن به این جایگاه هستند.
در سال ۲۰۱۳ سامسونگ تنها دو سیستم عامل اندروید و ویندوزفون را در چرخه نگه داشت و سایر سیستم عامل ها (مثلا Bada و Symbian) را از رده خارج کرد. در این سال ۴۳ تلفن و تبلت اندرویدی به همراه ۲ تلفن ویندوزفونی عرضه کرد و همچنان کار بر روی سیستم عامل تایزن را ادامه داد که انتظار می رود در سال ۲۰۱۴ اولین محصول مصرفی مجهز به آن را به فروش بگذارد. سامسونگ با بازاریابی و عرضه قوی در بازارهای در حال توسعه ای مثل چین و هند و خاورمیانه، توانست در سال ۲۰۱۳ پذیرش چشمگیری را در بین مصرف کنندگان رقم بزند.


نیمه رساناها

سامسونگ از سال ۱۹۹۳ به این سو، بزرگترین تولیدکننده چیپ های حافظه است. این شرکت تولید حافظه های NAND Flash کلاس ۳۰ نانومتر را در سال ۲۰۰۹ شروع کرد، و آن را در سال ۲۰۱۰ با تولید انبوه DRAM کلاس ۳۰ نانومتری و NAND Flash کلاس ۲۰ نانومتری (هر دو، اولین نمونه ها در دنیا) ادامه داد. سامسونگ به تولید چیپ های پردازشی برای تلفن ها و تبلت های خود و سایر شرکت ها نیز می پردازد به طوری که یکی از تامین کنندگان اصلی تراشه های A6 و A7 آیفون و آیپد برای اپل است.
انتظار می رود سامسونگ که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹ هر سال رشد ۱۳.۵ درصدی را -در مقایسه با رشد ۳.۴ درصدی اینتل به دست آورده، در سال ۲۰۱۴ تبدیل به بزرگترین تولیدکننده چیپ های نیمه رسانا شود.

تلویزیون


سامسونگ سال ها است در این صنعت حضور دارد. از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ چهار سال پیاپی بیشترین سهم را در بازار تلویزیون داشته و در سال ۲۰۱۰ اولین تلویزیون تمام اچ.دی سه بعدی از نوع ال.ای.دی را معرفی کرد که در ۶ ماه اول به فروش ۱ میلیونی رسید. سامسونگ از سال ۲۰۰۷ تلویزیون های اینترنتی به فروش می رساند که تماشاگر را قادر به دریافت اطلاعات از اینترنت در حین مشاهده تلویزیون می کنند. با استفاده از تلویزیون های هوشمند سامسونگ که در سال های بعدی معرفی شدند نیز امکان نصب اپلیکیشن بر روی برخی تلویزیون های سامسونگ میسر شد.


سایر محصولات

سامسونگ الکترونیکس محصولات متنوع دیگری نیز معرفی می کند. از پرینترهای لیزری تک رنگ، تا پرینترهای رنگی (لیزری و جوهر افشان)، تا پرینترهای چند کاره گرفته و سایر محصولات از قبیل دوربین های دیجیتال، کم کوردر، لپتاپ، کامپیوتر دسکتاپ، و پخش کننده های موسیقی.


فرهنگ سازمانی


شعارهای سامسونگ از ابتدای تأسیس، توجه به منابع انسانی، کمک اقتصادی به جامعه و خرد ورزی بوده است. مدیرعامل شرکت معتقد است، موقعیت سامسونگ متکی به پنج ارزش است: کیفیت، خلاقیت، رقابت، فرهنگ و وحدت. در سال ۱۹۹۳، مدیرعامل شرکت برنامه هویت بخشی جدید را در پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت معرفی کرد. او اعلام نمود که شرکت نیازمند آن است که بازتاب‌های اخلاقی خود را ببیند. شرکت‌هایی که پایبند اصول اخلاقی نیستند، قادر به تولید محصولات با کیفیت نخواهند بود، زیرا از مشتریان و خواسته‌های آنان درک روشنی ندارند.
در سامسونگ هر تغییر به عنوان یک فرصت دیده می‌شود و به افراد امکان و اجازه اشتباه کردن داده می‌شود، به شرط آنکه آن اشتباه مستند و مکتوب شده و دیگر تکرار نشود. اصول جدید مدیریت سامسونگ مبتنی است بر اخلاق و قانون، احترام به ذی‌نفعان و مشتریان و پذیرش مسئولیت اجتماعی.


منابع انسانی


تعداد کارکنان شرکت سامسونگ بیش از ۴۲۷٫۰۰۰ نفر است، که در سراسر جهان گسترده هستند. منابع انسانی از همان ابتدای تأسیس، در اولویت شرکت بوده‌اند.
فروش
در سال ۲۰۱۳ گروه سامسونگ درآمدی معادل ۳۲۷ میلیارد دلار، در صدر شرکت‌های برتر کره جنوبی قرار گرفت و بیش از ۱۷٪ درصد از صادرات این کشور را به خود اختصاص داد.
این گروه در سال مالی ۲۰۱۳ معادل ۳۰٫۱ میلیارد دلار سود خالص کسب نمود. مجموع دارایی‌های گروه سامسونگ در پایان سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۰۰٫۴ میلیارد دلار اعلام شد.


مدیریت سامسونگ


در دسامبر ۲۰۱۰ سامسونگ از سیستم مدیریتی با یک مدیرعامل (به نام چوی جی-سانگ) به مدیریتی با دو مدیر عامل تغییر وضعیت داد که در آن آقای جی-سانگ مدیرعامل و نائب رییس هیئت مدیره شد و لی جائه-یونگ مدیر ارشد عملیات ها و رییس اجرایی. در سال ۲۰۱۲ نیز کوون او-هیان، به نائب رئیسی هیئت مدیره و مدیرعاملی سامسونگ الکترونیکس منصوب شد.
این مدیران ارشد، جوانی را به راس هرم مدیریتی سامسونگ آوردند. البته برخی مدیران نیز با رنگ کردن موهای خود، سعی در داشتن ظاهری جوان دارند. در سال ۲۰۱۲ بود که سامسونگ مدیر محصولات موبایل، آقای جِی کِی شین را به سمت رییس و مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس برای محصولات مصرفی موبایل منصوب کرد تا شرکت با ۳ مدیرعامل به کار ادامه دهد.


مدیریت ارشد


مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره فعلی گروه سامسونگ، لی کان-هی، سومین فرزند مؤسس گروه، لی بیونگ-چول می‌باشد.
او که مدرک دکترای خود را از دانشگاه سئول در سال ۲۰۰۰ اخذ کرده است، در سال ۱۹۷۸ نایب رییس سامسونگ بود و بعد از درگذشت پدرش در سال ۱۹۸۷ ریاست گروه سامسونگ را بدست گرفت و به خوبی شرکت را در عصر دیجیتال به پیش برد.
او بیش از هر مدیر ارشد دیگری به فناوری و کسب دانش فنی دست اول تاکید دارد. مدیریت مؤثر لی در ۲ دهه گذشته توانسته است سامسونگ را که به عنوان یک فروشگاه بازرگانی تأسیس شده بود، به رقیب جدی معتبرترین و مطرح‌ترین پیشتازان فناوری دیجیتال و تولیدکنندگان وسایل صوتی و تصویری الکترونیک نظیر سونی و پاناسونیک تبدیل کند. او در سال ۱۹۹۳ در شهر فرانکفورت، بیانیه معروف سامسونگ را صادر کرد و همه کارکنان را به یک انقلاب فرهنگی فرا خواند. او گفت که تغییر را از خود آغاز خواهد کرد، زیرا تنها حرف زدن کافی نیست. لی معتقد است، در هزاره جدید، قدرت آتش یک کشور، به وسیله سطح فناوری آن مشخص می‌شود.


هیئت مدیره شرکت سامسونگ

اُه-هیون کان
•    نائب رئیس هیأت مدیره، سامسونگ الکترونیکس ( از 2012 تاکنون)
•    نائب رئیس و مدیر ، راهکارهای محصولی، سامسونگ الکترونیکس ( از 2011 تاکنون)
•    رئیس کل و مدیر، راهکارهای محصولی، سامسونگ الکترونیکس (2011)
•    رئیس کل و مدیر، تجارت نیمه هادی ها، سامسونگ الکترونیکس ( از 2008 تا 2011)
•    رئیس کل و مدیر، دپارتمان سیستم های LSI، سامسونگ الکترونیکس (از 2004 تا 2008)
•    مدیر، فناوری LSI، سامسونگ الکترونیکس (از 2000 تا 2004)
•    مدیر، کسب و کار ASIC، سامسونگ الکترونیکس (از 1998 تا 2000)
 

 

 

 


بو-کیون یون
•    رئیس و مدیر ارشد اجرایی، سامسونگ الکترونیکس (از 2013 تاکنون)
•    رئیس و مدیر، محصولات الکترونیک مصرفی(از 2012 تاکنون)
•    مدیر، دپارتمان محصولات الکترونیک مصرفی (از 2011 تا 2012)
•    مدیر، دپارتمان تجارت نمایشگرهای بصری( از 2007 تا 2011 )
•    مدیر، تیم تحقیق و توسعه، دپارتمان کسب و کار نمایشگرهای بصری ( از 2003 تا 2007 )
 

 

 

 

 


جونگ-کیون شین
•    رئیس و مدیر ارشد اجرایی، سامسونگ الکترونیکس (از 2013 تاکنون)
•    رئیس و مدیر، ارتباطات IT و موبایل (از 2012 تاکنون)
•    مدیر، دپارتمان ارتباطات IT و موبایل (از 2011 تا 2012)
•    مدیر، کسب و کار ارتباطات موبایل ( از 2009 تا 2011)
•    مدیر، تیم تحقیق و توسعه، کسب و کار ارتباطات موبایل (از 2006 تا 2009)

 

 

 

 

 
سانگ-هون لی
•    رئیس و مدیر ارشد مالی، دفتر مدیریت سازمانی (از 2012 تاکنون)
•    مدیر، تیم استراتژی 1، دفتر استراتژی سازمانی سامسونگ (از 2010 تا 2012)
•    مدیر، تیم پشتیبانی مدیریت سازمانی (از 2008 تا 2010)
•    دفتر استراتژی و برنامه ریزی (از 2006 تا 2008)
 

 

 

 

 

 

کوانگ-سو سانگ
•    مدیر مستقل (از 2013 تاکنون)
•    مشاور، دفتر حقوقی کیم و چانگ (2007 تاکنون)
•    وکیل، دفتر عالی دعاوی (از 2003 تا 2005)
•    رئیس وکلا، دفتر ارشد دعاوی دایگو (از 2002 تا 2003)
•    وکیل ارشد، رئیس دیوان دعاوی، وزارت دادگستری (از 2001 تا 2002)
 

 

 

 

 

 

این-هو لی
•    مدیر مستقل (از 2010 تاکنون)
•    مشاور سازمانی، بانک شین هان (از 2009 تا 2011)
•    مدیر ارشد اجرایی، گروه مالی شین هان (از 2005 تا 2009)
•    رئیس و مدیر ارشد اجرایی، بانک شین هان (از 1999 تا 2003)
•    مدیر و قائم مقام رئیس هیات مدیره، بانک شین هان ( از 1991 تا 1999)
 

 

 

 

 

بیونگ-جی لی
•    مدیر مستقل (از 2012 تاکنون)
•    پروفسور مهندسی الکترونیک، دانشگاه ملی سئول (از 1986 تاکنون)
•    رئیس، جامعه ارتباطات IEEE (از 2010 تا 2011)
•    عضو ارشد، هیأت عالی ارتباطات کره (از 2008 تا 2010)
•    رئیس، جامعه اطلاعات و ارتباطات کره (IKICS) (2007)
•    رئیس، جامعه تحصیلات عالی مهندسی کره (KSEE) (از 2003 تا 2004)
•    رئیس امور تحقیقات، دانشگاه ملی سئول (از 2000 تا 2002)
•    عضو انجمن فنی، لابراتوارهای AT&T Bell (از 1984 تا 1986)
 

 

 

 

 

 

 

هان-جونگ کیم
•    مدیر مستقل (از 2012 تاکنون)
•    رئیس، کمیته استراتژی CHA، سیستم های سلامت CHA (از 2012 تاکنون)
•    پروفسور بازنشسته، دانشگاه یون سی (از 2012 تاکنون)
•    رئیس، فدراسیون ورزش دانشگاه کره (از 2010 تا 2012)
•    متولی، انجمن آموزش عالی کره (از 2008 تا 2012)
•    رئیس، دانشگاه یون سی (از 2008 تا 2012)
•    رئیس، هیأت مدیره، انجمن طب پیشگیری کره (از 2006 تا 2008)
•    پروفسور، دپارتمان طب پیشگیری و سلامت عمومی (از 1982 تا 2012)
 

 

 

 

 

 

ایون-می کیم
•    مدیر مستقل (از 2013 تاکنون)
•    رئیس، دپارتمان مطالعات عالی بین المللی، دانشگاه زنان ایوها (از 2011 تاکنون)
•    پروفسور، دپارتمان مطالعات عالی بین المللی، دانشگاه زنان ایوها (از 1997 تاکنون)
•    رئیس، انجمن توسعه و همکاری بین المللی کره (KAIDEC) (از 2011 تا 2012)
•    رئیس، دپارتمان مطالعات عالی بین المللی، دانشگاه زنان ایوها (از 2005 تا 2007)
•    پژوهشگر افتخاری، دانشگاه بران (از 2003 تا 2004)
•    پژوهشگر افتخاری، دانشگاه هاروارد (1994)
•    پروفسور، دپارتمان جامعه شناسی، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (از 1987 تا 1997)


آینده


اهداف لی کان هی مالک سامسونگ، برای دهه آینده بسیار جامع و متنوع است. وی معتقد است، سامسونگ برای بقا راهی ندارد، جز آنکه به یک شرکت درجه اول تبدیل شود. او سامسونگ را متعهد کرده است، که برای توسعه نسل جدید فناوری مانند سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و مهندسی زیستی، ۷۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.
لی براین باور است، که تغییرات در ۵ تا ۱۰ سال آینده بی تردید بیش از تغییرات ۱۰۰ سال گذشته خواهد بود، همان‌گونه که تغییرات ۱۰۰ سال گذشته بیش از تغییرات ۵۰۰ سال پیش تاکنون بوده است. او معتقد است در قرن بیست و یکم هیچکس به تنهایی نمی‌تواند رشد یابد، سرعت تغییرات بیشتر خواهد شد و تلاطم انتقال و حرکت ادامه خواهد داشت. لی دوران آینده را دوران فرا نیمه‌هادی می‌نامد و روند تغییرات باورنکردنی را برای دنیا پیش بینی می‌کند.

لوگوهای تاریخ سامسونگ
 
 
 

 

 

 

 

 
 

 

 

 

www.sell.ir

 

نظرات

Captcha