منوی دسترسی

راهکارهایی برای یک خواب راحت

راهکارهایی برای یک خواب راحت

خواب خوب در شب می تواند تأثیر زیادی بر وضعیت روحی ما در روز بعد داشته باشد. در واقع، خواب بد می تواند مشکلات زیادی در پی داشته باشد از فشارهای روحی و چاقی گرفته تا سوانح رانندگی مرگبار. اتاق خواب راحت عاملی مهم برای برخورداری از یک خواب خوب و راحت است. در اینجا راه حل هایی برای تبدیل اتاق خواب به حریمی امن و راحت جهت خوابیدن ارائه شده است.

خواب خوب در شب می تواند تأثیر زیادی بر وضعیت روحی ما در روز بعد داشته باشد. در واقع، خواب بد می تواند مشکلات زیادی در پی داشته باشد از فشارهای روحی و چاقی گرفته تا سوانح رانندگی مرگبار. اتاق خواب راحت عاملی مهم برای برخورداری از یک خواب خوب و راحت است. در اینجا راه حل هایی برای تبدیل اتاق خواب به حریمی امن و راحت جهت خوابیدن ارائه شده است.

جذابیت ظاهری اتاق خواب و رختخواب خود را افزایش دهید

این موضوع به ویژه برای کسانی که در گذشته دچار مشکلات خواب بوده اند فوق العاده مهم است. لباس های خود را در بیاورید و صداهای مزاحم را رفع کنید. اتاق خواب به هم ریخته آرامش شما را بر هم می زند چون شما را یاد تمام کارهایی می اندازد که آن روز انجام نشده رها کرده اید. و حتماً هر روز رختخواب خود را مرتب کنید. یک رختخواب مرتب جذاب است و خوابیدن در آن به مراتب آرامش بخش تر و لذت بخش تر از خوابدین روی انبوهی از ملحفه ها و پتوهای نامرتب است. اگر سیستم تهویه مطبوع منزلتان بخاری است ، شاید بد نباشد آن را با یکی از مدل های کوچک و شیک سامسونگ تعویض کنید.

عوامل ناراحت کننده را رفع کنید

به منظور آمادگی برای یک خواب خوب و راحت، باید اتاق خوابتان را به یک منطقه عاری از هرگونه عامل مزاحم تبدیل کنید. این بدان معنا است که باید تلویزیون و وسایل بازی خود را از اتاق خواب به جای دیگری منتقل کنید و آنها را برای وقتی بگذارید که «کاملاً بیدار» هستید. در ضمن، اتاق خوابتان را با دفتر کار خود اشتباه نگیرید تمام دفتر دستک ها را بیرون از رختخواب خود بگذارید و  گوشی موبایل را هم خاموش کنید تا مبادا وسوسه شوید که یک بار دیگر پیام های پست الکترونیک خود را بررسی کنید.

اگر خرخر همسرتان یا هر چیز دیگری سکوت اتاق خواب شما را بر هم زده و شما را بیدار نگه داشته، شاید یک جفت گوشگیر بتواند مشکل شما را حل کند.

دما و رطوبت را در حد مناسب نگه دارید

دما و رطوبت مناسب اتاق خواب برای یک خواب راحت و لذت بخش ضروری است. و این یعنی نیاز به دستگاه تهویه مطبوعی که شرایط بهتری را برای خوابیدن فراهم سازد. قابلیت good’sleep (خواب خوب) سامسونگ یک گام فراتر رفته و دما را متناسب با الگوی خواب شما تنظیم می کند.

good’sleep ابتدا با کاهش دما به شما کمک می کند تا راحت تر خوابتان ببرد. در حالی که شما به خوابی عمیق فرو رفته اید، سیستم به صورت خودکار اندکی دما را افزایش می دهد تا بدن شما را در آرامش کامل نگه دارد و در ضمن رطوبت اتاق را در حد بهینه حفظ می کند. بعد، تقریباً زمانی که قرار است ساعت شماطه دار شما زنگ بزند، good’sleep از هوای بینابین برای بیدار و سرحال کردن شما بعد از یک خواب خوب و راحت استفاده می کند. (و اگر هزینه های برق و دغدغه های زیست محیطی هم جزء عواملی است که شما را بیدار نگه می دارد، باید این مژده را به شما بدهیم که good’sleep بیش از یک سوم برق کمتری نسبت به حالت خنک کنندگی عادی مصرف می کند.)

خواب خود را بهبود ببخشید

کارشناسان اتفاق نظر دارند که ساعات خواب منظم جزء مهم ترین عوامل بهداشت خواب خوب است. برای برخورداری از خواب خوب، باید:

• حداقل دو ساعت قبل از زمان خواب معمول خود، از نوشیدن قهوه، استعمال دخانیات (نیکوتین تحریک کننده است) یا خوردن غذای سنگین خودداری کنید. و به خاطر داشته باشید که اگرچه الکل ممکن است شما را خواب آلوده سازد، اما در واقع به خوابی توأم به آرامش کمتر منجر می گردد.

• به جای زل زدن به صفحه تلویزیون یا رایانه، یک ساعت به موسیقی ملایم گوش کنید یا کتاب بخوانید تا بدنتان آرامش لازم برای خوابیدن را پیدا کند. این کار بیشتر آرامش بخش است تا تحریک کننده.

• اواخر شب و قبل از خواب از گفتگوهای اضطراب آور خودداری کنید، تا هنگام خواب کمتر ذهنتان را به خود مشغول کنند.

همه مشکلات خواب ریشه در محیط نامناسب اتاق خواب ندارند. اما با ایجاد تغییراتی جزئی در عادات خود و بهره گیری از قابلیت های سیستم تهویه مطبوع سامسونگ حتماً می توانید راحت تر بخوابید.

لذت شیرین خرید با سل www.sell.ir

 

نظرات

Captcha