منوی دسترسی

نکاتی برای انتخاب تلویزیون: مناسب برای منزل و شما

اگر این اواخر به دنبال خرید یک تلویزیون بوده باشید، می‌دانید که پیدا کردن دستگاهی با رنگ‌های زنده و کیفیت تصویر عالی، کار سختی نیست. ولی بعضی از آنها ممکن است آنقدر که مناسب تماشا کردن هستند، مناسب محیط زندگی نباشند. تلویزیون باید با چیدمان و دکوراسیون خانه شما هماهنگ باشد، نه این که خود را به آن تحمیل کند. همچنین تلویزیون باید با تجهیزات الکترونیکی مورد نیازتان به خوبی یکپارچه شود.

تلویزیون‌ های صفحه‌تخت، نسبت به قبل، بزرگتر و بهتر شده‌اند، ولی به نظر می‌رسد بعضی از آنها دارند به نوعی عنصر آزاردهنده تبدیل می‌شوند. طبیعتا دستگاهی که خودش را به دکوراسیون منزل تحمیل می‌کند یا نیازمند مقدمات زیادی برای استفاده است، کار خودش را به درستی انجام نمی‌دهد.

تلویزیون باید هم در هنگام پخش محتوا عالی به نظر برسد و هم در زمانی که خاموش است. اگر شما هم به دنبال چنین تلویزیونی هستید، ادامه مطلب را بخوانید:


چیزی برای پنهان‌کردن وجود ندارد

تا به حال در چنین خانه‌هایی بوده‌اید؟ خانه‌هایی که به نظر می‌رسد یک تلویزیون بزرگ، هسته مرکزی (یا اصلا تمام) دکوراسیون داخلی آنها را شکل داده است. این وضع از حدود ۵۰ سال پیش در دنیا شروع شده و از آن زمان تا حالا چندان تغییری نکرده است. از طرفی، برخی دیگر هم اصطلاحا از آن طرف بام افتاده‌اند و با استفاده از طراحان داخلی چیره‌دست، سعی کرده‌اند برای پنهان‌کردن تلویزیون بزرگشان در محیط منزل، راهی پیدا کنند.

چه تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید و چه بر روی پایه، دستگاهتان باید در هر دو حالت روشن و خاموش نمای خوب و زاویه‌ای مناسب برای تماشا‌ کردن داشته باشد. بعضی از تلویزیون‌های ال‌ای‌دی امروزی، مانند Samsung 55JC8880، باریک و شکیل هستند و قاب (Bezel) بسیار باریکی دارند. اگر طراحی تلویزیون‌تان ساده ولی هنرمندانه باشد، نیازی نیست که آن را پنهان کنید یا دکوراسیون منزلتان را به هم بریزید تا با آن هماهنگ شود.


اتصالات راحت

امروزه امکانات و سیستم‌های ویژه سرگرمی به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده‌اند. اکنون منابع آفلاین و آنلاین فراوانی از فیلم‌ها، مجموعه‌ها، نرم‌افزارها و بسیاری از موارد دیگر، وجود دارند. خلاصه اوضاع آنقدر پیچیده شده است که بعضی از این سرگرمی‌ها بیشتر به کار می‌مانند تا تفریح! در این بین تلویزیون شما باید وسیله‌ای باشد برای دسترسی آسان به محتوای عالی از منابع مختلف و حتی ارائه پیشنهاد از میان گزینه‌های موجود. نوآوری Smart Hub سامسونگ تمام این کارها را انجام می‌دهد. ضمنا شما یک مرورگر وب هم در اختیار خواهید داشت و با Social TV هم می‌توانید از طریق تلویزیون و اتصال به شبکه‌های اجتماعی، با دوستانتان در تماس باشید.

تلویزیون شما باید امکان اتصال بی‌سیم (از نوع بدون دردسرش) به منابع مختلف را هم داشته باشد. قابلیت AllShare سامسونگ هم برای همین طراحی شده است و به شما امکان می‌دهد از موسیقی، تصاویر، فیلم‌ها و دیگر موارد موجود بر روی دیگر دستگاههایتان، بر روی تلویزیون استفاده کنید. این قابلیت بر روی دستگاه‌هایی که از DLNA پشتیبانی می‌کنند، قابل استفاده است.


امکانات سه‌بعدی مناسب برای شما

تماشای محتوای سه‌بعدی در عین اینکه می‌تواند تجربه جدید و منحصر به فردی به شمار رود، ممکن است برای برخی چندان خوشایند باشد. اگر پس از تماشای محتوای سه‌بعدی دچار سردرد می‌شوید، پس این نوآوری چه فایده‌ای برایتان خواهد داشت؟ وقتی یک تلویزیون سه‌بعدی خریداری کرده‌اید چرا باید عینک‌های سه‌بعدی آن را در گوشه‌ای بی‌استفاده رها کنید؟ این تلویزیون شماست که باید خودش را با شما تطبیق دهد، مگر نه؟ برای مثال، شما می‌توانید در حین استفاده از عینک‌های سه‌بعدی سبک و راحت تلویزیون 55JC8880 سامسونگ، همچنان لنزهای طبی‌تان را به چشم داشته باشید. با این عینک‌ها، تماشای محتوای سه‌بعدی راحت‌تر خواهد بود.


کنترل از راه‌دور

آخرین مورد به دستگاه کنترل از راه‌دور تلویزیون مربوط می‌شود. تلویزیونی را انتخاب کنید که دستگاه کنترل از راه‌دور آن از دستگاه‌های دیگر شما هم، بدون توجه به سازنده محصول، پشتیبانی کند. یا بهتر از آن، مدلی را انتخاب کنید که به شما امکان دهد از اسمارت‌فون‌های پرطرفدار به عنوان یک کنترل از راه‌دور تمام‌عیار (و حتی به عنوان یک تلویزیون همراه!) استفاده کنید. تلویزیون ال‌ای‌دی 55JC8880 سامسونگ هر دوی این امکانات را به شما می‌دهد (نرم‌افزار مربوطه را می‌توانید برای اسمارت‌فون‌های مطرح دیگر سازندگان، علاوه بر سامسونگ، هم دریافت و نصب کنید). این برنامه دارای یک صفحه‌کلید مجازی Qwerty هم هست.

تعداد زیاد امکانات و قابلیت‌های موجود در تلویزیون‌های امروزی باعث شده است که این قضیه که تلویزیون اصولا به چه دلیل به وجود آمده، فراموش شود: استراحت و سرگرمی. با انتخاب تلویزیونی که با فضای خانه شما هماهنگ است، می‌توانید نشاط بیشتری را به محیط زندگی‌تان بیاورید.

لذت شیرین خرید با سل www.sell.ir

نظرات

Captcha