منوی دسترسی

ترفندهایی مفید برای ثبت و محافظت از تصاویر شما

ترفندهایی مفید برای ثبت و محافظت از تصاویر شما

ما برای حفظ خاطرات خود اقدام به عکاسی و فیلم برداری میکنیم.در این مقاله میخواهیم به تکنیک هایی از فیلم برداری اشاره کنیم.با ما همراه باشید.

همراه بردن دوربین ویدیویی و داشتن شارژ کامل تنها قدم اول روند ثبت و حفظ لحظات مهم است. شما واقعاً می خواهید به لحظات مهم زندگی خود برگشته و آنها را همانطور که اتفاق افتاده بودند ببینید، برای این کار باید از ترکیبی از تکنیک های فیلمبرداری و جدیدترین پیشرفت های فن آوری ضبط استفاده کنید.

ثبت تصاویر همانند زندگی

هیچ چیز نمی تواند جایگزین تصاویر با کیفیت شود. از بازآفرینی رنگ گرفته تا وضوح و شفافیت، با آنها می توانیم خاطرات را دوباره درست همانگونه که رخ داده اند زنده کرده و به شیوه ای بسیار عمیق تر با آنها ارتباط برقرار کنیم. به همین خاطر بسیار مهم است که کار ضبط را با جدیدترین محصولات فن آوری مانند سنسور BSI (نوردهی از پشت) CMOS انجام دهید.

بدین ترتیب تضمین خواهد شد که تصاویر از رنگ بهینه برخوردار شوند. فن آوری های قدیمی تر مانند سنسورهای CMOS نوردهی شده از جلو، تصاویر را با کیفیت پایین تری ثبت می کردند؛ سیم های داخلی مانع عبور مقداری از رنگ و نور و رسیدن آنها به سطح "دریافت کننده نور" می شدند. این مشکل با سنسور BSI CMOS برطرف شده است و حالا تصاویری که می گیرید درست مانند صحنه های واقعی و همانطوری خواهند بود که آنها را در واقعیت در یاد دارید.

یکی دیگر از مزایای فیلمبرداری با کمک سنسور BSI CMOS این است که فیلم گرفتن در محیط های تاریک را آسان تر می سازد. به دلیل ارتقا یافتن ساختار سنسور، دوربین برای دریافت رنگ ها به نور کمتری نیاز دارد و نتایج کار به میزان قابل توجهی بهتر است. از سایه ها گرفته تا اتاق هایی که فاقد روشنایی مناسب هستند، شما می توانید از کیفیت تصویری بهتر و رنگ های غنی تر که امکان ثبت آنها قبلاً وجود نداشته است بهره ببرید.

بدین ترتیب مزایای BSI CMOS مشخص است، اما در هر صورت گرفتن تصاویر با ارزش به خود شما بستگی دارد. در ادامه چند تکنیک فیلمبرداری به شما معرفی خواهیم کرد و امیدواریم در ثبت بهترین تصاویر ممکن به شما کمک کنند.



تکنیک های فیلمبرداری

با استفاده از چند تکنیک پایه فیلمبرداری می توانید مطمئن باشید که بیشترین بهره را از هر کادر می برید. معمولاً فضای حافظه موجود نامحدود نیست بنابراین باید بیشترین استفاده را از فضای موجود ببریم.



فیلم را برنامه ریزی کنید

پیش از اینکه دوربین ویدیویی را روشن کنید به هدفی که از فیلم گرفتن دارید فکر کنید. چه کسانی فیلم را تماشا خواهند کرد؟ آنها می خواهند چه چیزی را ببینند؟



لنز را تمیز کنید

مرتب لنز را برای یافتن لکه های آب یا گرد و غبار بررسی کنید چون این کار می تواند از هدر رفتن ساعت ها فیلمبرداری جلوگیری کند.



زوم

در دوربین ویدیویی خود ترجیحاً از زوم استفاده نکنید. اگر روی نقطه خاصی خیلی زوم کرده باشید احتمال اینکه تکان های دوربین در فیلم ثبت شود بسیار بیشتر خواهد بود. برای ترکیب بندی تصاویر خود از زوم در بین شات های فیلمبرداری استفاده کنید.



کادربندی کنید

باید حتماً کادربندی مناسبی روی سوژه انجام دهید. برای این کار می بایست جلوتر بروید تا ابعاد و نسبت های مناسبی را برای تصویر بدست آورید، همچنین از اینکه سوژه کمی از مرکز تصویر بیرون باشد نهراسید چون این حالت می تواند تاثیر مفهومی خوبی به تصاویر شما بدهد.



به فیلمبرداری ادامه دهید

یک اشتباه رایج این است که فیلمبرداری را زود متوقف کنیم. سعی کنید فیلمبرداری را برای سه ثانیه اضافی ادامه دهید. این کار زمان کافی برای هرگونه عملیات پس پردازش به شما خواهد داد. شما می توانید جلوه های انتقال صحنه اضافه کنید.



مدیریت فایل ها

اگر قرار است فایل ها را بطور اصولی ذخیره نکنید پس تهیه فایل ها مفهوم چندانی نخواهد داشت. یک سیستم ذخیره سازی مناسب مانند یک دیسک سخت افزاری اکسترنال نه تنها امنیت و مرتب بودن فیلم های شما را تضمین می کند بلکه دسترسی به آنها را نیز تسهیل می بخشد. بسیار پیش می آید فقط به دلیل آنکه نمی دانیم فیلم ها را در کجا ذخیره کرده ایم از دیدن لحظات ارزشمند ثبت شده محروم می مانیم.


فروشگاه اینترنتی سل
عرضه کننده انواع محصولات سامسونگ ، ال جی ، آکاجوآی ، بوش ، اپل ، هواوی ، پاناسونیک  و...با بهترین قیمت و گارانتی معتبر میباشد.

نظرات

Captcha