منوی دسترسی

نحوه گذاشتن رمز عبور برای تلگرام بدون نیاز به نصب نرم افزار

نحوه گذاشتن رمز عبور برای تلگرام بدون نیاز به نصب نرم افزار

ما انسان ها همیشه و در همه جا سعی میکنیم حریم شخصی و خصوصی خود را حفظ کنیم . حفظ حریم شخصی برای ما بسیار مهم است.در این مقاله میخواهیم روش هایی را برای حفظ حریم شخصی شما ارائه کنیم.

نرم افزار تلگرام یکی از مسنجرهای گوشی موبایل میباشد که این روزها طرفداران زیادی در بین ایرانیان پیدا کرده و مردم ما بسیاری از پیغام ها و مکالمه های خود را در این نرم افزار انجام میدهند !

مسلما عده ای دوست ندارند پیغام ها و محتوایی که بین خود و مخاطب شان رد و بدل میشود , به راحتی در دسترس بقیه قرار بگیرد !!

تصویر کنید شما گوشی خود را به شخصی داده اید تا کمی با گوشی شما کار کند و یا به هر نحوی گوشی شما دست فردی قرار میگیرد که آن فرد از روی کنجکاوی زیاد وارد برنامه Telegram گوشی شما میشود و میتواند به تمامی چت های شما با اشخاص مختلف و مکالمه های شما در گروه ها و یا حتی عکس ها و فیلم های خانوادگی که در تلگرام ارسال و دریافت کردید , دسترسی داشته باشد !!! و یا ممکن است مشابه همین حالت برای کامپیوتر شخصی شما اتفاق بیفتد !

گذاشتن پسورد بر روی تلگرام یکی از ویژگی های خود برنامه تلگرام میباشد که شما میتوانید از طریق تنظیمات تلگرام بدون نیاز به نصب نرم افزار دیگری , بر روی تلگرام موبایل خود پسورد بگذارید .

برای قرار دادن پسورد بر روی تلگرام خود , مراحل زیر را انجام دهید :

1. ابتدا نرم افزار Telegram را در گوشی موبایل خود اجرا کنید .

2. بعد از آن در صفحه اصلی نرم افزار تلگرام با توجه به فلش قرمز رنگ در تصویر زیر بر روی گزینه “3 خط (3 Line)” کنید ( یا اینکه میتوانید در صفحه اصلی نرم افزار دست خود را از سمت چپ به سمت راست بکشید ) :

Telegram ID (1)

3. یک منوی کشویی از سمت چپ باز خواهد شد . شما میبایست گزینه “Settings” را انتخاب کنید :

1

4. اکنون شما وارد قسمت Settings برنامه تلگرام شده اید . در این صفحه گزینه “Privacy and Security” را انتخاب کنید :

2

5. در این قسمت نیز میبایست گزینه “Passcode Lock” رو انتخاب کنید :

3

6. بعد از آن شما وارد صفحه ای مانند زیر خواهید شد . برای فعال کردن رمز عبور برای تلگرام خود , باید تیک گزینه “Passcode Lock” را که در تصویر زیر مشخص شده است بزنید :

4

7. بعد از زدن تیک گزینه “Passcode Lock” , وارد صفحه ای به شکل زیر خواهید شد که در آن عبارت “Enter a passcode” به معنی “رمز عبور خود را وارد کنید” نوشته شده است . در این قسمت شما میبایست رمز عبور دلخواه خود را وارد کنید . بعد از انتخاب پسورد دلخواه خود , بر روی گزینه ای که در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص شده است , کلیک کنید :

5

نکته : شما فقط میتوانید از “اعداد” برای رمز عبور خود استفاده کنید و همچنین حداکثر تعداد رمز شما , 4 رقم میباشد .

8. اکنون وارد صفحه جدیدی میشوید که عبارت “Re-enter your new passcode” به معنی “رمز عبور جدید خود را مجددا وارد کنید” نوشته شده است که در این بخش شما میبایست همان رمز عبوری که در مرحله “7” وارد کرده بودید , بنویسید و در نهایت گزینه ای که در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص شده است را انتخاب کنید :

6

تمام ! شما اکنون برای تلگرام خود , رمز عبور گذاشته اید .

بعد از انجام مرحله “8” و اتمام آن , شما وارد صفحه زیر خواهید شد . همانطور که مشاهده میکنید , گزینه “Change Passcode” به معنی “تغییر رمز عبور” فعال و گزینه “Auto-lock” به معنی “قفل خودکار” اضافه شده است که در زیر درباره آنها توضیح خواهیم داد :

7

*****************************

###############

*****************************

نکات مهم در رابطه با قرار دادن رمز عبور برای تلگرام موبایل :

 

نکته 1 : وقتی شما برای برنامه تلگرام گوشی خود پسورد بگذارید , یک “آیکن قفل” به بالای صفحه چت برنامه تلگرام (صفحه اصلی) و در کنار آیکن “جست و جو” ظاهر میشود . (مانند تصویر زیر) :

Add Lock iCon

اگر آیکن برنامه مانند تصویر زیر باشد , یعنی برنامه تلگرام شما باز است و بدون رمز عبور باز میشود . برای قفل کردن برنامه و وارد شدن به وسیله رمز عبور میتوانید یکبار “آیکن قفل” را لمس کنید تا برنامه قفل شود :

UnLock iCon

اگر آیکن برنامه مانند تصویر زیر باشد , یعنی برنامه تلگرام شما قفل است و باید به وسیله رمز عبور وارد آن شوید . برای باز کردن برنامه بدون نیاز به رمز عبور میتوانید یکبار “آیکن قفل” را لمس کنید تا برنامه از حالت قفل خارج شود :

Lock iCon

*****************************

نکته 2 : شما میتوانید کاری کنید که برنامه تلگرام شما به صورت خودکار قفل شود و نیازی به قفل کردن برنامه به صورت دستی (لمس “آیکن قفل” در صفحه چت) توسط شما نداشته باشد ! برای اینکار وارد مسیر Settings >> Privacy and Security >> Passcode Lock شوید . بعد از آن پسورد فعلی خود را وارد کنید تا به صفحه زیر بروید :

7

در این قسمت گزینه “Auto-lock” به معنی “قفل خودکار” را بزنید تا یک پنجره Pop Up به صورت زیر برای شما باز شود . در این قسمت میتوانید زمان دلخواه خود برای قفل خودکار برنامه تلگرام را انتخاب کنید که بیشترین زمان آن 5 ساعت و کمتری زمان آن 1 دقیقه میباشد . مثلا ما در این مثال گزینه “1 دقیقه” را انتخاب کردیم که یعنی هر 1 دقیقه برنامه تلگرام به صورت خودکار قفل خواهد شد و نیازی به قفل دستی توسط خود ما نیست :

A

*****************************

توجه : گاهی اوقات قفل بودن برنامه تلگرام مارا اذیت میکند ! اینکه برای چک کردن پیغام ها , مدام باید یک پسورد 4 رقمی را وارد کنیم , گاهی عذاب آور هست ! برای حل این مشکل شما میتوانید وارد مسیر Settings >> Privacy and Security >> Passcode Lock شوید و بعد از وارد کردن پسورد , گزینه “Auto-lock” را انتخاب کرده و بر روی “Disabled” قرار دهید . با این کار برنامه تلگرام هیچ گاه قفل نخواهد شد تا اینکه شما هر وقت دلتان خواست , به صورت دستی برنامه را قفل کنید . ( از طریق لمس “آیکن قفل” در صفحه چت ) 

*****************************

تذکر : برای تغییر رمز عبور 4 رقمی خود , کافیست دوباره وارد مسیر Settings >> Privacy and Security >> Passcode Lock شوید . بعد از آن پسورد فعلی خود را وارد کنید تا به صفحه زیر بروید :

7

در این قسمت گزینه “Change Passcode” را بزنید تا با صفحه زیر مواجه شوید . در این بخش پسورد جدید خود را وارد کنید و بعد گزینه ای که در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص شده است را انتخاب کنید :

Change 1

اکنون مجددا پسورد جدید خود را وارد کنید و در نهایت گزینه ای که در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص شده است را انتخاب کنید :

Change 2

اکنون پسورد شما تغییر یافت !!

*****************************

نکته مهم 3 : اگر رمز عبور برنامه تلگرام خود را فراموش کردید , کافیست برنامه تلگرام خود را یکبار “Uninstall(حذف نصب)” کرده و دوباره آن را “Install(نصب)” کنید .

*****************************

طریقه برداشتن رمز عبور از روی تلگرام نسخه موبایل :

 

برای برداشتن رمز عبور از روی تلگرام نسخه موبایل , کافیست وارد مسیر Settings >> Privacy and Security >> Passcode Lock شوید . بعد از آن پسورد فعلی خود را وارد کنید تا به صفحه زیر بروید :

7

در این صفحه تیک گزینه “Passcode Lock” رو بردارید ( در تصویر زیر به وسیله فلش قرمز رنگ مشخص شده است ) :

Delete Passcode

بعد از آن تلگرام گوشی موبایل شما بدون رمز خواهد شد .

 

نحوه گذاشتن رمز عبور برای تلگرام در نسخه کامپیوتر (Desktop) :

 

گذاشتن پسورد بر روی تلگرام یکی از ویژگی های خود برنامه تلگرام نسخه Desktop میباشد که شما میتوانید از طریق تنظیمات تلگرام بدون نیاز به نصب نرم افزار دیگری , بر روی تلگرام کامپیوتر خود پسورد بگذارید .

برای قرار دادن پسورد بر روی تلگرام کامپیوتر خود , مراحل زیر را انجام دهید :

1. ابتدا برنامه تلگرام را در کامپیوتر خود اجرا کنید .

2. بعد از آن وارد Settings برنامه تلگرام نسخه Desktop خودتان شوید ( بالای سمت چپ نرم افزار ) :

1

3. در صفحه Settings برنامه تلگرام , به پایین اسکرول کنید تا به قسمت “Advanced” برسید . اینجا بر روی گزینه “Turn on local passcode” کلیک کنید :

2

4. اکنون یک صفحه Pop Up در برنامه تلگرام با عنوان “Create local passcode” برای شما باز شده است که در آن 2 کادر وجود دارد که در کادر اولی عبارت “Enter a passcode” و در کادر دومی عبارت “Re-enter new passcode” نوشته شده است . شما میبایست رمز عبور دلخواه خود را در هر دو کادر “Enter a Passcode” و “Re-enter new passcode” وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه “Save” کلیک کنید :

3

تذکر : رمز عبور در نسخه کامپیوتر برنامه تلگرام , هیچ محدودیت رقمی و عددی ندارد و شما میتوانید به هر تعداد کاراکتری که خواستید پسورد خود را انتخاب کنید . همچنین میتوانید از حروف انگلیسی و فاسی نیز در رمز عبور خود استفاده کنید .

5. اکنون تلگرام شما دارای رمز عبور هست و ممکن است بعد از آن وارد صفحه ای به شکل زیر شوید . در این صفحه میبایست رمز عبوری که برای برنامه تلگرام انتخاب کردید , وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه آبی رنگ “Submit” کلیک کنید تا برنامه آنلاک شود :

4

*****************************

###############

*****************************

نکات مهم در رابطه با قرار دادن رمز عبور برای تلگرام نسخه کامپیوتر :

 

نکته 1 : وقتی شما برای برنامه تلگرام کامپیوتر خود پسورد بگذارید , یک “آیکن قفل” به بالای سمت راست برنامه تلگرام و در کنار آیکن “X # -” ظاهر میشود . (مانند تصویر زیر) :

Add lock unlock icon

اگر آیکن برنامه مانند تصویر زیر باشد , یعنی برنامه تلگرام شما باز است و بدون رمز عبور میتوان پیغام ها و محتوا را مشاهده نمود . برای قفل کردن برنامه و وارد شدن به وسیله رمز عبور میتوانید یکبار بر روی “آیکن قفل” را کلیک کنید تا برنامه قفل شود :

unlcok

اگر آیکن برنامه مانند تصویر زیر باشد , یعنی برنامه تلگرام شما قفل است و باید به وسیله رمز عبور وارد آن شوید . برای باز کردن برنامه بدون نیاز به رمز عبور میتوانید یکبار بر روی “آیکن قفل” را کلیک کنید تا برنامه از حالت قفل خارج شود :

lock

*****************************

نکته 2 : شما میتوانید کاری کنید که برنامه تلگرام شما به صورت خودکار قفل شود و نیازی به قفل کردن برنامه به صورت دستی (کلیک کردن بر روی “آیکن قفل“) توسط شما نداشته باشد ! برای اینکار وارد Settings برنامه تلگرام نسخه کامپیوتر شوید :

Settings

اکنون به پایین اسکرول کرده و بر روی گزینه آبی رنگ “1hour” که در مقابل گزینه “Auto-Lock if away for” میباشد , کلیک کنید :

5-e

از بین 4 تایم پایین میتوانید یک گزینه را به دلخواه انتخاب کنید ! مثلا میتوانید گزینه “5minutes” را انتخاب کنید که یعنی هر 5 دقیقه , برنامه تلگرام شما در کامپیوتر شما قفل خواهد شد :

6-e

*****************************

تذکر : برای تغییر رمز عبور خود در برنامه تلگرام وارد Settings برنامه تلگرام نسخه کامپیوتر شوید :

Settings

بعد از آن به پایین اسکرول کرده و گزینه آبی رنگ “Change local passcode” را انتخاب کنید :

55

در این صفحه در کادر “Enter Old passcode” , رمز عبور فعلی خود را وارد کنید و در دو قسمت “Enter new passcode” و “Re-enter new passcode” , رمز عبور جدیدی که میخواهید را وارد کرده و در نهایت , بر روی گزینه “Save” کلیک کنید :

Change pass

اکنون پسورد شما تغییر یافت !!

*****************************

نکته مهم 3 : اگر به هر دلیلی , پسورد خود را فراموش کردید , گزینه “Log Out” در برنامه را زده و دوباره به وسیله همان شماره قبلی خود , در برنامه تلگرام “Log In” کنید .

*****************************

طریقه برداشتن رمز عبور از روی تلگرام نسخه Desktop (کامپیوتر) :

 

برای برداشتن رمز عبور از روی تلگرام نسخه Desktop کافیست وارد قسمت “Settings” برنامه شوید . بعد از آن به پایین اسکرول کرده و بر روی گزینه آبی رنگ “Turn Off” که در مقابل گزینه “Change local passcode” قرار دارد , کلیک کنید :

555

بعد از آن یک صفحه Pop Up برای شما باز خواهد شد که در کادر “Enter old passcode” , میبایست رمز عبور فعلی خود را وارد کرده و بر روی گزینه “Remove” کلیک کنید تا رمز عبور شما از روی برنامه تلگرام برداشته شود :

Del Passcode DeSktop Telegram

بعد از آن تلگرام شما بدون رمز خواهد شد !!

منبع : www.mobology.ir

لذت شیرین خرید با سل www.sell.ir
عضویت در کانال تلگرام فروشگاه اینترنتی سل:https://telegram.me/Sell_ir

 

نظرات

Captcha