منوی دسترسی

بررسی علل هنگ کردن گوشی موبایل

بررسی علل هنگ کردن گوشی موبایل

هنگ کردن گوشی موبایل یکی از مواردی است که باعث کلافگی کاربران میشود.

متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلاتی که منجر به نارضایتی مردم از گوشی‌ تلفن همراه می‌شود پایین بودن اطلاعات مردم هنگام خرید گوشی‌های موبایل است.

به عنوان مثال برخی افراد گوشی‌هایی با CPU ضعیف خریداری کرده و اطلاعات فراوان بر روی آن می ریزند که همین مساله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن می‌شود.در زیر به شایع ترین عوامل هنگ کردن گوشی موبایل می پردازیم:

1. سیستم عامل تلفن همراه همانند ویندوز وقتی زیاد به آن فشار بیاورید ، طبیعی است که هنگ می کند . کاربران بدون در نظر گرفتن مشخصات سخت افزاری گوشی موبایل دهها نرم افزار را نصب و اجرا می کنند که این موضوع یکی از دلایلی اصلی هنگ کردن گوشی می باشد . از کجا بفهمیم که هنگ کردن گوشی به نرم افزارهای نصب شده مرتبط می باشد ؟ کافیست یک پشتیبان از اطلاعات بگیرید و تلفن همراهتان را Reset Factory کنید . بعد از برگشتن اطلاعات به تنظیمات کارخانه اگر از سرعت راضی بودید ، هنگ کردن مربوط می شود به نرم افزارهای نصب شده .

 

2. دومین عامل ویروسی شدن می باشد که باید از یک آنتی ویروس جهت اسکن گوشی استفاده کنید . سع کنید همیشه از یک آنتی ویروس بر روی یستم عامل تلفن همراه استفاده کنید .

 

3. سومین مورد بر می گردد به حافظه گوشی موبایل .به عنوان مثال اگر یک گوشی دو گیگ حافظه دارد نباید بیش از ۱.۵ گیگ آن پر شود چرا که در غیر این صورت سرعت گوشی به شدت کاهش پیدا می کند و بر همین اساس برنامه‌ها را دیر باز می‌کند و فرد مجبور می‌شود اطلاعات خود را پاک کرده و یا نسبت به فلش کردن گوشی اقدام کند.

 

4. چه راههای وجود دارد که هنگامی که گوشی موبایل هنگ کرده است مشکل را بر طرف کنیم ؟ چند دقیقه ای گوشی را به حال خود رها کنید بدون فشردن یا لمس کردن گزینه ای ؟ اجازه بدهید حافظه موقت در صورت امکان خالی شود . اگر مشکل حل نشد گوشی را خاموش و روشن کنید . ممکن است نتوانید از طریق کلیدهای مربوط به اینکار تلفنتان را خاموش کنید که بهتر است باتری را در بیاورید و در صورت تکرار این موضوع از مرحله 1 استفاده کنید .

 

5. اگر 4مورد بالا مشکل را رفع نکرد ممکن است تلفن همراه نیاز به یکبار فلش کردن داشته باشد . علت هنگ کردن در بعضی از مواقع به سخت افزار هم مرتبط است که باید گوشی موبایل را به شرکت های گارانتی کننده تحویل بدهید تا این موضوع را بررسی کنند .

البته در برخی موارد خرید گوشیهای تقلبی و یا برندهای نامناسب هم می تواند به این مشکلات دامن بزند اما در موارد بسیاری هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه به بحث استفاده از آن‌ها بازمی‌گردد.

بسیاری از افرادی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند از برنامه‌هایی مانند بازار و غیره استفاده کرده و بازی‌ها و برنامه‌های متعددی را برروی گوشی‌های خود نصب می کنند و در نتیجه مموری آن‌ها پرمی‌شود که این مساله سرعت گوشی را به شدت کاهش می دهد.

علاوه بر این گاهی برخی گوشی ها علاوه بر مموری خود گوشی از رم هم کمک می گیرند که در این موارد مشکل هنگ کردن گوشی می تواند بیشتر شود. به همین دلیل لازم است افراد زمانی که یک گوشی موبایل می‌خرند دقت داشته باشند که سرعت CPU آن از چه قرار است و چه قدر حجم آن گوشی موبایل برای فعالیت آن‌ها کفایت می کند.

به عنوان مثال اگر یک گوشی موبایل به عنوان مثال دو گیگ حافظه دارد نباید بیش از ۱٫۵ گیگ آن پر شود چرا که در غیر این صورت سرعت گوشی شما به شدت کاهش پیدا می کند و بر همین اساس برنامه‌ها را دیر باز می‌کند و فرد مجبور می‌شود اطلاعات خود را پاک کرده و یا نسبت به فلش کردن گوشی اقدام کند.

خرید انواع گوشی موبایل و لوازم خانگی با بهترین قیمت در فروشگاه اینترنتی سل www.sell.ir

 

نظرات

Captcha