منوی دسترسی

بهترین روش های افزایش عمر باتری گوشی موبایل

با گذشت زمان معمولاً باتری کارایی روز اول را ندارد و ممکن است با مشکلاتی چون خالی شدن سریع شارژ باتری مواجه شوید.

باتری یکی از مهم‌ترین قطعات سخت افزاری در گوشی‌های هوشمند است که بدون آن عملاً گوشی هیچ کارایی نداشته و نمی‌توان از آن استفاده کرد. شرکت‌های تولید کننده گوشی هرساله در حال بهبود و ارتقای طول عمر باتری دستگاه‌های خود هستند ولی زمانی که شما یک گوشی نو می‌خرید با گذشت زمان معمولاً باتری کارایی روز اول را ندارد و ممکن است با مشکلاتی چون خالی شدن سریع شارژ باتری مواجه شوید.

برای جلوگیری از این مشکلات شما می‌توانید با انجام برخی از نکات و روش‌های مفید و ساده‌ای که در ادامه به شما آموزش داده می‌شود بتوانید توان شارژدهی یا همان عمر باتری گوشی خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید. همراه ما باشید تا با بهترین روش های افزایش عمر باتری گوشی موبایل آشنا شوید.

بهترین روش های افزایش عمر باتری گوشی موبایل





1- حالت ذخیره باتری (Power Saving Mode) گوشی را فعال کنید
معمولا تمام گوشی‌های هوشمندی که تولید شده و به بازار فروش عرضه می‌شوند دارای قابلیتی با عنوان Power Saving Mode هستند که به معنای حالت ذخیره سازی انرژی می‌باشد. زمانی که شما این قابلیت را فعال می‌کنید گوشی بصورت خودکار در حالت بهینه سازی قرار می‌گیرد و میزان مصرف شارژ باتری به حداقل می‌رسد. در واقع فعال سازی حالت ذخیره باتری باعث می‌شود تا گوشی شما به صورت خودکار فعالیت‌های اضافی و برنامه‌هایی که از باتری استفاده می‌کنند را متوقف کند. متاسفانه کاربران کمی هستند که از این روش و قابلیت برای افزایش طول عمر باتری موبایل استفاده می‌کنند.

2- نور صفحه نمایش گوشی خود را کم کنید
یکی از ساده‌ترین و بهترین روش ‌های افزایش عمر باتری این است که شما به میزان نور صفحه گوشی خود دقت کنید. در حال حاضر بیشتر گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش‌های با کیفیت به بازار عرضه می‌شوند که دارای نور صفحه زیاد و چشم نوازی هستند ولی این نکته را باید بدانید که بالا بودن نور صفحه گوشی یکی از عوامل مهم در کاهش طول عمر باتری است. تنظیم صفحه گوشی با نور زیاد در زیر نور خورشید و یا در طول روز واقعا ضروری و مورد نیاز است ولی زمانی که در منزل هستید و یا در شب‌ها بهتر است که برای حفظ انرژی باتری گوشی خود، نور صفحه را کم کنید. برخی از افراد قابلیت روشنایی خودکار (Auto Brightness) را برای گوشی خود فعال می‌کنند این قابلیت نور محیطی که در آن قرار دارید را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن نور صفحه گوشی را کم و زیاد می‌کند. این قابلیت در مواقعی امکان دارد که میزان نور صفحه را بیش از حد تنظیم کند بنابراین بهتر است که این گزینه را غیرفعال کنید.

3- قابلیت‌های ارتباطی و غیر ضروری را غیر فعال کنید
یکی دیگر از بهترین روش های افزایش عمر باتری گوشی این است که شما قابلیت‌هایی چون بلوتوث (Bluetooth)، مکان‌یابی (GPS)، NFC را خاموش کنید و زمانی که واقعاً به این قابلیت‌ها نیاز پیدا کردید آنها را فعال کنید در غیر این صورت این قابلیت‌ها به صورت مرتب فعال بوده و به روزرسانی می‌شوند که همین موضوع عملاً سبب می‌شود تا شارژ باتری گوشی شما زودتر خالی شود.

راه های مراقبت از باتری گوشی موبایل





4- از تصاویر متحرک و ویجت‌ها کمتر استفاده کنید
جهت افزایش طول عمر باتری گوشی خود بهتر از تصاویر پس زمینه متحرک (Wallpaper) که سبب مصرف زیاد باتری می‌شوند استفاده نکنید. ‏ویجت‌ها (widgets) نیز مانند یک برنامه فعال در صفحه عمل می‌کنند و همیشه در صفحه اصلی گوشی قابل دسترس می‌باشند که برای فعال ماندن از شارژ باتری استفاده می‌کنند. بنابراین یکی از بهترین روش های افزایش عمر باتری گوشی موبایل این است که از جلوه‌های بصری، ویجت‌ها، لایو والپیپرها واز این موارد تا حد امکان استفاده نکنید.

5- گوشی موبایل خود را خنک نگه دارید
همواره سعی کنید تا موبایل خود را در مکان‌های گرم و یا نزدیکی دستگاه‌های الکتریسته قرار ندهید چرا که هر چقدر دستگاه شما بیشتر داغ شود طول عمر باتری نیز کاهش پیدا می‌کند و می‌توان گفت که گرما بزرگترین دشمن باتری‌های لیتیوم یونی محسوب می‌شود. بنابراین یکی از بهترین روش‌ های افزایش عمر باتری گوشی موبایل این است که شما سعی کنید آن را خنک نگه داشته و مانع از گرم شدن بیش از حد آن شوید. انجام بازی‌های سنگین، متصل کردن موبایل به شارژر در زمان طولانی، استفاده از گوشی در زمان متصل بودن گوشی به شارژ و و موارد دیگری از این نظیر باعث می‌شود تا طول عمر باطری موبایل شما کاهش پیدا کند.

6- در مواقع لازم حالت پرواز (Airplane Mode) را فعال کنید
حالت پرواز یکی از قابلیت‌هایی است که در گوشی‌های موبایل امروزی وجود دارد ولی متاسفانه کاربران کمی از آن استفاده می‌کنند. فعال سازی حالت هواپیما سبب می‌شود تا تمامی قابلیت‌های ارتباطی موبایل نظیر تماس‌های تلفنی و پیامک‌ها غیرفعال ‌شوند و همین مسئله در افزایش عمر باتری تاثیر بسزایی دارد. بنابراین زمانی که در سفر با هواپیما هستید و یا در مکانی قرار می‌گیرید که در آنجا آنتن دهی بسیار ضعیف است و یا اینکه در جلسه کاری هستید می‌توانید حالت پرواز گوشی موبایل خود را فعال کنید و با این عمل به ذخیره سازی انرژی باتری خود کمک بزرگی کنید.



چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم





7- گوشی خود را بی صدا کنید
جالب است بدانید که نوتیفیکیشن‌هایی با صدا و لرزش (ویبره) که در گوشی‌های هوشمند وجود دارند نیز سبب کم شدن انرژی باتری موبایل می‌شوند. بنابراین بهتر است این قابلیت‌ها را غیر فعال کنید و گوشی خود را در حالت سکوت و یا به اصطلاح عامیانه "سایلنت" قرار دهید. در واقع زمانی که ویبره گوشی فعال است جهت ایجاد لرزش هشدار، لازم است تا یک موتور داخلی در موبایل به کار بیفتد و از انرژی باتری استفاده کند.

8- از وای فای (Wifa) به جای داده‌ی تلفن همراه (mobile data) استفاده کنید
حتما تجربه این را داشته‌اید زمانی که از اینترنت سیم کارت خود استفاده می‌کنید مصرف باتری شما بسیار بیشتر می‌شود بنابراین بهتر است که به جای استفاده از اینترنت سیم کارت از وای فای استفاده کنید.
از دیگر روش‌هایی که سبب می‌شود تا طول عمر باتری شما افزایش پیدا کند می‌توان به مواردی نظیر حذف اپلیکیشن‌های پرمصرف، غیر فعال کردن عملکرد اپلیکیشن‌ها در پس زمینه موبایل و کاهش وضوح صفحه نمایش در گوشی‌های رده بالا اشاره کرد.

نظرات

Captcha