منوی دسترسی

رونمایی سامسونگ از تلویزیون جدید مدل Q9S با کیفیت 8K

شرکت سامسونگ به تازگی از تلویزیون Q9S که یک تلویزیون کیو ال ای دی با صفحه نمایش 85 اینچ و کیفیت پخش 8K رونمایی کرد و عرضه آن را به زودی آغاز خواهد کرد.

 

شرکت سامسونگ به تازگی از تلویزیون Q9S که یک تلویزیون کیو ال ای دی با صفحه نمایش 85 اینچ و کیفیت پخش 8K رونمایی کرد و عرضه آن را به زودی آغاز خواهد کرد. تلویزیون سامسونگ Q9S نخستین تلویزیون سامسونگ است که از فناوری هوش مصنوعی 8K بهره می برد. سامسونگ برای اینکه رزولوشن هر نوع محتوای ویدئویی را به کیفیت 8K برساند از هوش مصنوعی استفاده میکند. به همین منظور در این فناوری برای تنظیم وضوح صفحه الگوریتمی وجود دارد که کیفیت تصویر هر یک از صحنه ها را به کیفیت 8K ارتقا میدهد.


هوش مصنوعی و تلویزیون کیو ال ای دی Q9S

در ایران هنوز هم تلویزیون های UHD به آن صورت که باید شناخته شده نیستند و مدت زمان زیادی طول می کشد تا تلویزیون های 8K شناخته شوند و همینطور مصرف کنندگان قدرت خرید آن ها را داشته باشند. حتی اگر یکی از این تلویزیون ها را خریداری کردید، هنوز محتوای 8K زیادی وجود ندارد تا بتوانید تجربه کاملی از قابلیت های این تلویزیون داشته باشید.

 

اینجاست که فناوری هوش مصنوعی سامسونگ نمود پیدا میکند. شرکت سامسونگ مدعی شده این فناوری پیشرفته این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند بدون در نظر گرفتن رزولوشن اصلی تصویر و یا روش تبدیل، از محتوای ویدئویی با رزولوشن 8K لذت ببرند.

هوش مصنوعی با بهره گیری از یک پایگاه اطلاعاتی عظیم می تواند میلیون ها تصویر را به صورت پیشرفته بررسی کند تا هر محتوایی را با رزولوشن پایین ارتقا دهد. در صورتی که کیفیت اصلی محتوا پایین باشد، این قابلیت به صورت خودکار فیلتر مناسبی را انتخاب می کند و رزولوشن اصلی را به بالاترین کیفیت می رساند.

سپس تلویزیون سامسونگ Q9S پردازش تصویر را تا 64 برابر افزایش میدهد تا با بالا بردن رزولوشن، کیفیت تصویر همچنان جلوه طبیعی خود را حفظ کند. این تلویزیون سه عنصر اصلی کیفیت تصویر (رنگ، وضوح، شفافیت) را در منابع خروجی دسته بندی می کند تا تصاویررا با بهترین جزییات و کنتراست ارائه دهد.

فناوری هوش مصنوعی بکار رفته در تلویزیون QLED Q9S علاوه بر ارتقای کیفیت تصویر باعث می شود تا صدای تلویزیون برای صحنه های خاص به صورت خودکار بهینه شود. به طور مثال، زمانی که در حال تماشا رویداد ورزشی هستید، صدای تشویق تماشاچیان افزایش می یابد تا لذت تماشای مسابقه بیشتر شود.

نمایندگی سامسونگ زمان عرضه این گروه از تلویزیون های 8K را در نیمه دوم سال 2018 تایید و سایز صفحه نمایشگر آن را بیش از 65 اینچ اعلام کرده است.

 

نظرات

Captcha