منوی دسترسی

چرا باید تلویزیون پرچمدار LG SIGNATURE بخریم؟

کمپانی کره ای ال جی از جمله بزرگترین تولید کنندگان تلویزیون و پنل های نمایشگر در جهان است؛ این شرکت با حفظ سمت، بزرگترین تولید کننده تلویزیون های OLED در جهان بوده و به نوعی پرچمدار این حوزه به حساب می آید. در سال های 2013 و 2014، سامسونگ پس از تولید چند نمونه از تلویزیون های مبتنی بر فناوری رهبری آلی یا ارگانیک OLED، تولید آنها را متوقف کرده و به سوی محصولات SUHD با نقاط کوانتومی رفت. ال جی اما با تمام توان تولید تلویزیون های OLED را ادامه داده و امروزه شاهد تلویزیون هایی هستیم که بسیاری از مشکلات گذشته مانند شدت نور، رنگ های آبی، عمر پنل، پاسخ به فرکانس و ... را پشت سر نهاده و محصولی به نسبت تکامل یافته هستند. تلویزیون های OLED همواره دارای قیمت های نسبتا بالایی در برابر رقبا هستند؛ با این وجود امکانات و خصوصا کیفیت تصویر نهایی این تلویزیون ها، حاکی از آن است که پول خود را جای درستی سرمایه گذاری کرده اید. در این مطلب به معرفی دلایلی خواهیم پرداخت که خرید یکی از پرچمداران LG OLED را توجیه می کند.

LG SIGNATURE OLED

ال جی در جریان نمایشگاه CES 2016 تلویزیون های LG SIGNATURE  را برای نخستین بار رونمایی کرد که موجب تحسین همگان شد. از آنجایی که فناوری OLED نیازی به نور پس زمینه ندارد، ضخامت بدنه در این تلویزیون ها فوق العاده پایین بوده و ال جی از متریال های شیشه در آن بهره گرفته است. این محصولات را می توان در زمره باریک ترین تلویزیون های جهان دانست و بخش اعظم زیبایی آنها نیز به همین علت است. در پایین تلویزیون یک بخش دارای اسپیکر و باکس سخت افزاری تعبیه شده است که در ادامه بدان می پردازیم.

 شما یک تلویزیون OLED خواهید داشت !

برای اولین بار، یک پانل فوق باریک OLED روی یک صفحه شیشه‌ای قرار گرفته است. به این ترتیب، طراحی حیرت‌انگیزی در تلویزیون LG SIGNATURE OLED حاصل شده است که در خور کیفیت تصویر عالی آن است. فناوری OLED بدون نیاز به نور پس زمینه، به صورت مجزا سلول ها را از نظر روشنایی و حتی رنگ آمیزی کنترل می کند. این تلویزیون تعداد 2160×3840 پیکسل را نمایش می دهد که دقت 4K را شامل می شود. این تلویزیون دارای فناوری 3D است که برخی کمپانی ها از جمله خود LG تولید آن را متوقف کرده اند. LG از یک موتور ارتقاء تصویر (Upscale) بهره گرفته است که می تواند تا دقت 4K پیش رود. فناوری 3D Color Mapping که یک تکنیک اختصاصی تلویزیون های LG است، گستره رنگ را به طور هوشمند کنترل می کند. همچنین LG از فناوری HDR به صورت OLED HDR استفاده کرده است.

کیفیت تصویر و کالیبراسیون تلویزیون LG SIGNATURE OLED را می توان به دو بخش HDR و غیر HDR تقسیم کرد؛ در وضعیت غیر HDR عواملی از جمله زمان پاسخ به فرکانس (Input Lag) به 33 میلی ثانیه می رسد و کنترل RGB نیز دقت بالایی دارد. به طور کلی وضعیت Delta-E پایین تر از معیار 3 قرار گرفته است (به جز رنگ آبی). این تلویزیون می تواند شدت نور نزدیک به 800 نیت را بدون کالیبراسیون خاصی ارائه دهد که برای یک OLED پیشرفت بسیار بزرگی به حساب می آید.

سیستم صوتی کم نظیر و قدرتمند

تلویزیون های OLED به طور معمول دارای ضخامت و فضای اشغال شده بسیار پایین هستند؛ LG در مدل های LG SIGNATURE OLED از یک ساندبار با قابلیت اتصال و جداسازی به تلویزیون استفاده کرده است که در وضعیتی که تلویزیون به دیوار متصل گردد، ساند بار خم می گردد. LG SIGNATURE OLED TV خود را بر روی پایه‌ای فوق‌العاده زیبا نگاه می‌دارد؛ پایه‌ای که وزن تمامی اجزای بلندگوی Sound bar نیز بر دوشش است. برای ارائه صدایی بی‌نقص به گوش شما، Sound bar صدایش را در جهت جلو پخش می‌کند. دست کم در مدل 77 اینچی از یک آمپلی فایر با توان 80 وات استفاده شده است که وضعیت صوتی با آرایش 4.2 را ارائه می دهد. 40 وات از توان کلی آمپلی فایر به ساب ووفرها اختصاص پیدا می کند. سامانه صوتی تولید کمانی خوش نام Harman/Kardon است که به تازگی به مالکیت سامسونگ درآمد. از جمله فناوری های مورد استفاده در سیگنیچر ال جی می توان به Clear Voice III اشاره کرد. سیستم صوتی همچنین می تواند کدک های DTS-HD را رمزگشایی کرده و از کنترل هوشمند سطح برخوردار است.

 

ویژگی های خاص و برتر

این تلویزیون زیبا به فناوری تصویری Dolby Vision مجهز شده است. Dolby Vision یک تکنولوژی عمومی است که تنها تلویزیون های پرچمدار از آن بهره برند. OLED HDR ال‌جی با پشتیبانی از Dolby Vision، نمایش تصاویر واضح‌تر و روشن‌تر با کنتراست بالاتر و رنگ‌های بهبود یافته را تضمین می‌کند. با موج جدیدی از ویدئوهایی که درساخت آن‌ها از فناوری Dolby Vision استفاده شده، می‌توانید مطمئن باشید که سرگرمی شما به بهترین شکل ممکن به نمایش در خواهد آمد. تمام تلویزیون‌های 4K همانند یکدیگر نمی‌باشند. گواهینامه ULTRA HD PREMIUM، نمایش تصویر و صدا از تلویزیون را با بالاترین استاندارد ممکن تضمین می‌کند. تلویزیون OLED مکمل این فناوری می‌باشد که با ارائه پالت رنگی کاملی، امکان نمایش ULTRA HD PREMIUM را بر روی تلویزیون محیا می‌سازد. ال جی از یک پردازنده 4 هسته ای در این محصول بهره گرفته است. با وجود آنکه بسیاری از تلویزیون ها فاقد ویژگی نصب اپلیکیشن از طریق رابط USB یا (External Device App Download for USB) هستند، اما LG SIGNATURE برای سهولت در استفاده از خدمات اینترنت و سرگرمی، این قابلیت را به همراه دارند. مسدود‌سازی دسترسی به سایت‌های مخرب و قابلیت اتصال ماوس و کیبورد نیز از جمله دیگر ویژگی های این محصول به شمار می روند.

 

راه های ارتباطی کامل!

تلویزیون LG SIGNATURE OLED دارای امکانات بسیار کامل در پنل I/O است؛ در بخش ارتباط بدون سیم ال جی از بلوتوث و Wi-Fi 802.11 ac استفاده کرده است. Component In - Composite Share، فناوری Simplink - HDMI CEC، خروجی صدای دیجیتال – Optical، تعداد 4 عدد رابط HDMI 2.0b، سه عدد رابط USB و USB 3.0، اسلات CI و رابط های هدفون از جمله مهمترین موارد این بخش است. همچنین می توان به یک رابط RJ LAN شبکه ای نیز اشاره کرد.

سیستم عامل کم نظیر!

LG از سالهای گذشته استفاده از OS جدیدی با نام WEB OS را آغاز کرده و این تلویزیون نیز به WEB OS 3.0 مجهز شده است. LG SIGNATURE OLED TV با بهره‌گیری از webOS 3.0، که از عملکردی ساده و سرگرم ‌کننده برخوردار است، سرگرمی را به سطوح بالاتری ارتقا می‌دهد و اینگونه می‌توانید به آسانی برترین تجربه دیداری را داشته باشید. علاوه بر استفاده از صدها اپلیکیشن جذاب، این تلویزیون به قابلیت های هوشمند بسیاری مجهز است که از جمله آنها می توان به بزرگ‌نمایی جادویی، LG Smart World، مرورگر اینترنتی، پیشنهاد دهنده کانال، نمای چندگانه، My Starter و... اشاره کرد. همچنین یک پردازنده 4 هسته ای نیز قلب تپنده این تلویزیون پیشرفته است. برخی از اشتراکات هوشمند آن نیز شامل WiDi، Miracast و DLNA - مرورگر فایل شبکه است.

 

نتیجه گیری:

تلویزیون های LG SIGNATURE OLED  به دلیل طراحی بسیار زیبا، استفاده از فناوری OLED بر روی شیشه، راه های ارتباطی بسیار کامل و غنی، دقت رنگ بالا، کنتراست بسیار بالا، سیستم عامل و امکانات هوشمند، ویژگی های متعدد و سیستم صوتی تکامل یافته، دارای ارزش خرید بسیار بالایی هستند که LG را به عنوان یک تولید کننده پرچمدار، سرافراز می کند.

 

منبع: sakhtafzar

www.sell.ir

نظرات

Captcha