منوی دسترسی

تفاوت بین قهوه و اسپرسو در چیست؟

افرادی که انواع مختلف قهوه را نمی شناسند سر درگم می شوند و نمی توانند تفاوت بین قهوه و اسپرسو را بگویند. جالب است بدانید، دستگاهی هم به نام دستگاه اسپرسو وجود دارد که قهوه اسپرسو درست می کند.

تفاوت بین قهوه و اسپرسو در چیست؟

قهوه :

قهوه محبوب ترین نوشیدنی در جهان می باشد که بیش از میلیونها نفر در سراسر برای اینکه در طول روز پر انرژی باشند روز خود را با یک فنجان قهوه داغ آغاز می کنند.



قهوه یا با استفاده از دانه های قهوه یا پودر قهوه آماده می شود و با این حال، در بازار انواع مختلف قهوه مانند اسپرسو، کاپوچینو، اسپرسو قوی، مکا، Americano، و غیره داریم.
افرادی که انواع مختلف قهوه را نمی شناسند دچار سردرگمی می شوند و نمی توانند تفاوت بین قهوه و اسپرسو را بگویند. در این مقاله تلاش می کنیم تا تفاوت های بین قهوه و اسپرسو را به زبان ساده بیان کنیم. جالب است بدانید، دستگاهی به نام دستگاه اسپرسو وجود دارد که قهوه اسپرسو درست می کند. درست همانگونه که فورد یک نوع خودرو و یا تنها یک نوع از خودرو های ساخته شده توسط شرکت فورد است، اسپرسو یک نوع قهوه در میان انواع مختلف قهوه است که در فرهنگ های مختلف با نام های مختلف شناخته می شود.

 



قهوه بسیار سالم و دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مفیدی می باشد که می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف کنندگان قهوه در معرض خطر بسیار پایین، بیماری های جدی هستند. قهوه می تواند به کمتر کردن احساس خستگی و افزایش سطح انرژی کمک کند دلیل آن وجود یک محرک به نام کافئین است. پس از نوشیدن قهوه، کافئین به جریان خون وارد و از آنجا به سمت مغز مهاجرت می کند در مغز، کافئین فعالیت انتقال دهنده عصبی مهاری، به نام آدنوزین را مهار می کند.

 



اسپرسو :


در حقیقت، قهوه اسپرسو، قهوه ای است که از طریق یک فرآیند خاص که در آن آب جوش تحت فشار زیادی از روی دانه های قهوه عبور می کند و قهوه ای با عطر و طعم منحصر به فرد و بسیار غلیظ درست می شود.
اسپرسو یک نوع قهوه است که به شکل پایه برای تهیه بسیاری از انواع دیگر قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. فرایند دم کردن اسپرسو با عبور آب بسیار داغ (حدود ۹۵ درجه سیلسیوس) که تحت فشار است از روی قهوه آسیاب و بهم فشرده شده درست می‌شود. هیچ استاندار جهانی برای استخراج اسپرسو تعریف نشده است، موکاپات و دستگاه اسپرسو ساز مهمترین ابزار آلات برای تهیه این نوشیدنی می باشند. اما چند تعاریف منتشر شده وجود دارد که سعی کرده‌اند تا در ارتباط با میزان و نوع پودر قهوه، دما و فشار آب و نرخ استخراج محدودیت‌هایی را ایجاد کنند.

 



تفاوت بین قهوه و اسپرسو در چیست؟


در ساده ترین عبارت، قهوه آشامیدنی است که با ریختن آب جوش بر دانه های قهوه به دست می آید، در حالی که اسپرسو یک نوع خاص از قهوه است که با ریختن آب داغ تحت فشار بر روی دانه های ریز قهوه، آشامیدنی غلیظی بدست می آید که طرفداران زیادی بین دوستداران قهوه در سراسر جهان دارد.

- همه اسپرسو ها قهوه هستند ولی همه قهوه ها اسپرسو نیستند.

-زمان دم کشیدن اسپرسو بسیار کوتاه تر از قهوه است.

- یک فنجان اسپرسو گران تر از قهوه است چراکه نیاز به دما و فشار بسیار بالا دارد و از دستگاههای گران قیمتی برای تهیه آن استفاده می شود.

-اسپرسو محبوب ترین و سریعترین نوع قهوه از لحاظ رشد مصرف است.

 

 

 فروش قهوه ساز و اسپرسوساز  

 قهوه ساز: یکی از بهترین محصولاتی که در زمینه تهیه نوشیدنی قهوه امروزه در سبد کالایی اکثر مردم قرار گرفته، قهوه سازها می باشند. قهوه سازها به خاطر زیبایی در طراحی و نحوه استفاده و پاسخ گویی به نیاز های مصرف کنندگان از استقبال اکثر مردم روبرو شده است.



 

 

 

اسپرسو ساز: محصولی زیبا و کارآمد برای کسانی که به طعم قهوه اهمیت می دهند. این دستگاه با داشتن مخزنی برای قرار گرفتن دانه های قهوه این امکان را به کاربر می دهد تا هر دفعه قهوه را آسیاب کرده و از طعم قهوه تازه آسیاب شده لذت ببرد. طراحی درپوش مخزن دانه قهوه به صورتی است که بوی قهوه از آن خارج نمی شود. منوی لمسی جلوی دستگاه با دکمه های مجزا برای تهیه نوشیدنی های مختلف به کاربر گزینه ارائه می کند. آب داغ و بخار از میان قهوه آسیاب شده گذشته و نوشیدنی های متنوعی را تهیه می کند. دو آبریز برای خروج قهوه در نظر گرفته شده اند که زیر آنها می توان لیوان هایی تا 14 سانتی متر را قرار داد. در زیر هم سینی چکه گیر قرار گرفته است. توان بالای دستگاه آماده سازی بخار و تولید قهوه را در زمانی اندک و در عین حفظ کیفیت ممکن می سازد.

 www.sell.ir

نظرات

Captcha