منوی دسترسی

آغاز تولید انبوه پنل‌های کوچک و متوسط POLED ال‌جی

شرکت LG Display تصمیم گرفته است تولید انبوه پنل‌های POLED یا OLED پلاستیکی در ابعاد کوچک و متوسط در پایان امسال آغاز کند و آنها را برای بازار تلفن هوشمند کشور چین مهیا نماید. بنابراین، از این به بعد، همه چشم‌ها به سمت ال‌جی خیره خواهد بود تا تحولی که این برند در بازار تلفن هوشمند OLED ایجاد می‌کند را شاهد باشند.

شرکت LG Display تولید انبوه POLED نسل ششم را در کارخانه تولید Gumi E5 در استان گیونگ سانگ شمالی در سه ماه سوم امسال آغاز می‌کند و آنها را برای بازار تلفن هوشمند چین در تعداد کم از پایان امسال ارائه می‌دهد.تاکنون، ال‌جی پیشگام در بازار تلویزیون‌های بزرگ OLED است اما بازار تلفن‌های هوشمند OLED کوچک و متوسط در انحصار سامسونگ بوده و سهم ۹۷٫۷ درصدی را در این بازار تا سه ماه اول امسال داشته است.

در حال حاضر، تنها چند برند هستند که از پنل‌های OLED در تلفن‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند. اپل و تولیدکنندگان چینی از پنل‌های OLED در محصولات خود استفاده می‌کنند و تقاضا برای OLEDها روز به روز بیشتر می‌شود. به همین علت، شرکت LG Display نیز تصمیم گرفته است تا به طور جدی وارد این بازار شود.

شرکت LG Display که اکنون ۱۴ هزار قطعه پنل POLED نسل ۴٫۵ را در طی یک ماه در کارخانه پاجو در استان گیونگ‌جی تولید می‌کند تولید انبوه POLED نسل ششم را در کارخانه گامی، استان گیونگ سانگ شمالی از سه ماهه سوم امسال شروع خواهد کرد. سال گذشته، این شرکت ۱٫۹۹ هزارمیلیارد وون (معادل ۱٫۷۵ میلیارد دلار امریکا) برای ساخت خط تولید POLED نسل ششم با ظرفیت تولید ۱۵ هزار قطعه در ماه در کارخانه E6 در پاجو سرمایه‌گذاری کرد. کارخانه E6 در پاجو تولید انبوه را از سه ماهه دوم سال آینده آغاز می‌کند. علاوه بر این، گفته‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد تولید OLED و POLED های بزرگ هم در کارخانه P10 در پاجو که فعلاً در دست ساخت است انجام خواهد شد.

مخصوصاً این که گوگل هم به تازگی اعلام کرده است که تصمیم دارد یک هزار میلیارد وون (۸۷۸٫۷۳ میلیون دلار امریکا) در کارخانه LG Display سرمایه‌گذاری کند و توجه متقاضیان را به سوی این بازار جلب نماید.

www.sell.ir

منبع: ال جی

نظرات

Captcha