منوی دسترسی

نکاتی برای نگهداری بهتر از لوازم خانگی

لوازم خانگی سرمایه گذاری قابل توجهی، در زندگی محسوب میشوند و معمولا مقادیر زیادی پول صرف خرید لوازم مورد نیاز ما میشود. این هزینه ها نه تنها صرف خرید لوازم میشود بلکه برای نگهداری و محافظت از آنها نیز صرف میشود. در این مطلب 5 نکته راهنما برای نگهداری بهتر از لوازم خانگی که آنها را در شرایط خوب نگه داشته و چند سال کار بیشتر را برای شما تضمین میکند ذکر میشود

1. تمیز کردن مداوم

یکی از مهمترین و ابتدایی ترین اصول نگهداری از لوازم خانگی تمیز نگه داشتن آنها است. پاک کردن منظم خاک و گرد و غبار و جرم از سطح لوازم خانگی باعث میشود آنها بهتر کار کنند. برای مثال در یخچال تمیز کردن سیم پیچی آن که در زیر یخچال یا پشت آن است باعث میشود کار خنک کنندگی خود را بهتر انجام دهد. همچنین تمیز نکردن داخل ماشین لباس شویی ممکن است باعث شود در دراز مدت لباسها آن طورکه باید تمیز شسته نشوند.

 

2. حفظ و نگهداری لوازم الکتریکی

 

در لوازم برقی که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند باید کابل های قابل مشاهده را برای چک کردن سوختگی بررسی کنید. اگر شما شواهدی از بهم خوردگی، ذوب شدگی یا سوختگی دیدید آن را از برق جدا کنید، زیرا می تواند خطر آتش سوزی را کم کند. 

 

3. فیلترها

 

اگر وسیله شما فیلتر دارد طبق آنچه در دفترچه راهنما آمده و طبق زمان تعیین شده در دفترچه آن را تعویض کنید. اگر فیلترها پر از خاک و آلودگی های دیگر شوند عملکرد وسیله شما به درستی انجام نمی گیرد. همچنین در انرژِی مصرفی نیز صرفه جویی میشود.

 

4. شلنگ

 

وسایلی مانند ماشین لباس شویی که شلنگ دارند باید هر چند وقت چک شود تا از سالم بودن شلنگ آنها اطمینان حاصل شود. چرا که شلنگ ها ممکن است ترک برداشته یا سوراخ شوند و یا دچار برآمدگی و مسدود شوند. اگر امکان داشته باشد شلنگ وسیله خود را هر 5 سال تعویض کنید.

5. محافظت حرفه ای

 

برخی از لوازم نیاز به نگهداری بیشتر و با کیفیت تر و عمیق تر از آنچه که صاحب لوازم به طور متوسط می تواند انجام دهد، دارند. به عنوان مثال، دستگاه تهویه مطبوع. این امر مستلزم تست توسط افراد حرفه ای با مجوز و با آموزش مناسب هستند. این ایده خوبی است که کمربند، فیلترها، موتور، جریان هوا و روغن کاری سیستم را توسط این افراد حرفه ای چک کنید.

حالا در اینجا توضیح میدهیم که چگونه عمر لوازم خانگی را بالا ببریم ؟

لوازمی همچون یخچال، اجاق گاز، لباسشویی و ظرفشویی باید برای مدت طولانی و مداوم کار کنند. این اتفاقی‌ست که هنگام خرید کالاهای مطمئن با گارانتی رسمی در انتظار شماست! اما این وسایل هر قدر هم که با کیفیت و استاندارد باشند، نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. این چند نکته ساده درباره این لوازم می‌تواند هم عمر آنها را افازیش دهد و هم بی‌جهت خرج تعمیر و نگهداری روی دست شما نگذارد.

یخچال و فریزر
به طور منظم و مرتب کویل یخچال و موتور آن را تمیز کنید. به دلیل قرار گرفتن این بخش در زیر یخچال و نزدیکی به سطح زمین، معمولا گرد و خاک و آلودگی‌های بسیاری در این بخش جمع می‌شود که کیفیت عملکرد دستگاه را پایین می‌آورد. مخصوصا اگر حیوان خانگی نظیر سگ یا گربه دارید، موی آنها معمولا در این قسمت یخچال جمع می‌شود. البته تمیز کردن این بخش از یخچال نیازمند رعایت نکات و احتیاط‌هایی‌ست که حتما باید با مشورت تعمیرکار و به درستی انجام پذیرد.

اجاق گاز
در تمیز کردن اجاق گاز حتما مراقب باشید که از شوینده‌های شیمیایی بسیار قوی و مخرب استفاده نکنید. از سوی دیگر اسپری کردن مستقیم شوینده به شیر گاز می‌تواند باعث رسیدن مایع به قسمت‌های الکتریکی شده و موجب تخریب اجاق شود. همواره از دستمال و شوینده‌های ملایم استفاده کنید و اگر نیاز به شوینده‌های شیمیایی قوی دارید، حتما ابتدا آن را بر روی دستمال اسپری کرده و سپس با استفاده از دستمال اجاق گاز را تمیز کنید.

ماشین ظرفشویی
ظرف‌های‌تان را پیش از قرار دادن در ماشین ظرفشویی، نشویید. در واقع این عمل موجب می‌شود ظرف‌ها پیش از قرار گرفتن در دستگاه، خیس و کفی شوند و وقتی ظرفشویی دوباره آنها را می‌شوید میزان کف و رطوبت بیشتر از حالت عادی شده و باعث سرریز شدن و نشت آب در کف آشپزخانه می‌شود. البته تکرار این عمل به‌طور مداوم و همیشگی مشکل‌زاست و در موارد خاص که با ظروف بسیار کثیفی مواجه هستید، راه‌حل مناسبی برای تمیز شدن سریع‌تر ظروف است، اما فقط در موارد خاص!

ماشین لباسشویی
لباس‌ها را بیش از ظرفیت لباسشویی درون آن قرار ندهید. سنگین کردن بیش از اندازه دیگ ماشین، موجب می‌شود فشار زیادتری به موتور دستگاه وارد شود که علاوه بر احتمال خراب شدن موتور، ممکن است موجب سرریز شدن و نشت آب نیز شود.

 www.sell.ir

نظرات

Captcha