منوی دسترسی

آموزش ارسال پیام از طریق اسکایپ در دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰

در ویندوز ۱۰ این روزها اپلیکیشن اسکایپ را با اسم Skype Preview می‌شناسیم، Skype Preview نسخه‌ای پیش‌نمایش از آینده اپلیکیشن اسکایپ است که قرار است فرایند ارسال پیام در دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ را دچار تغییرات خوبی کند.

هم اکنون اگر یک گوشی ویندوزی داشته باشید، می‌توانید با استفاده از Skype Preview در رایانه و گوشی خود، و به واسطه کرتانا یا حتی بدون نیاز به آن، پاسخ SMS هایتان در گوشی را از طریق رایانه دسکتاپ ارسال کنید. در واقع قرار است به واسطه ویژگی‌های Skype Preview پیام‌های متنی و چندرسانه‌ای را مستقیما از طریق ویندوز ۱۰ دسکتاپ ارسال و دریاقت کنیم، و اگر به گوشی خود دسترسی نداشته باشیم این ویژگی بسیار مفید خواهد بود، هرچند که مزایای این ویژگی فراتر از این‌هاست.

 

  • اسکایپ را اپلیکیشن پیام پیش‌فرض کنید

برای شروع، باید اپلیکیشن Skype Preview را جایگزین اپلیکیشن پیام پیش‌فرض دستگاه کنید. در گوشی ویندوزی خود Skype Preview را اجرا کرده، به تنظیمات رفته و گزینه  Make Skype your default messaging app را انتخاب کنید. سپس در ویندوز ۱۰ رایانه خود نیز این اپلیکیشن را اجرا کرده و گزینه  Enable Skype on this device to sync my SMS messages فعال کنید. نگران چیزی نباشید این گزینه‌ها را در صورت تمایل می‌توانید دوباره غیر فعال کنید.

 

  • یک گفت‌گو ایجاد کنید

در اولین اجرای اپلیکیشن بعد از انجام تنظیمات بالا، ایجاد یک چت دو نفره یا گروهی به آسانی صورت خواهد گرفت. کافیست روی آیکن + تپ کنید تا بتوانید یک گفتگوی جدید ایجاد کنید. سپس باید مخاطبین مورد نظر خود را اضافه کنید. مخاطبین اسکایپ شما ممکن است به طرق مختلفی اکانت اسکایپ خویش را ساخته باشند، از طریق ایمیل خود یا شماره تماس، شما باید ایمیل و شماره تماس مخاطبین را داشته باشید تا به راحتی بتوانید آنها را در شبکه اسکایپ پیدا کنید. روش‌های مختلفی هم برای ارسال پیام وجود دارد، شما می‌توانید بین چت اینترنتی و یا ارسال SMS یکی را به دلخواه و نیاز خود انتخاب کنید.

 

  • بین اسکایپ و SMS سویچ کنید

یکی از ویژگی‌های خوب این اپلیکیشن این است که به شما این امکان را می‌دهد که خودتان تعیین کنید که می‌خواهید پیام شما به چه روشی ارسال شود، آیا دوست دارید پیام در بستر خود اسکایپ و به صورت اینترنتی ارسال شود، تا دریافت کننده، این پیام را در اپلیکیشن اسکایپ خود و به صورت یک پیام اینترنتی دریافت کند، یا اینکه پیام را به صورت SMS و در بستر ارتباطات سیار بین اپراتور ارسال شود و دریافت کننده این پیام را به صورت یک SMS در اپلیکیشن پیامک‌های خود دریافت کند. برای اینکه در این مورد آزادی انتخاب داشته باشد، باید آدرس اکانت اسکایپ و شماره موبایل مخاطب مورد نظر را با هم داشته باشید.

در یک گفتگوی دو نفره، در بالای محیط چت، یک خط میبینید که با واژه “VIA” توصیف شده است. از طریق همین واژه می‌توانید تعیین کنید که پیام به صورت اس ام اس یا به صورت اینترنتی و از طریق اسکایپ ارسال شود. اگر مخاطب مورد نظر چندین شماره تلفن مختلف داشته باشد و شما بخواهید پیام به صورت اس ام اس ارسال شود، ابتدا لیست شماره تلفن‌های مخاطب را خواهید دید و اینجا باید انتخاب کنید که پیام برای کدام شماره مخاطب به صورت اس ام اس ارسال شود.

 

 www.sell.ir

 

نظرات

Captcha